LPP Logistics obsłuży nie tylko sklepy sieci LPP

LPP

Firma LPP, właściciel sieci sklepów odzieżowych Reserved czy Mohito, powoła spółkę LPP Logistics. Nowy podmiot rozpoczął działalność operacyjną w sierpniu 2022 r. Jest odpowiedzialny za zaopatrzenie i dystrybucję, czyli cały łańcuch dostaw towarów do placówek LPP w Europie. Jego ambicją jest też pozyskanie klientów spoza odzieżowej grupy.

LPP Logistics świadczy usługi magazynowe (zarządza obiektami o łącznej powierzchni blisko 400 tys. mkw.), frachtowe oraz dystrybucyjne. – Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach e-commerce – informuje Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics.

LPP Logistics chce dołączyć do liderów rynku

W ostatnich latach LPP skupiło się na rozwoju sieci dystrybucji, co było konieczne w związku z rosnącą sprzedażą i mocno rozproszoną siecią sklepów. Firma otwierała nowe magazyny i postanowiła wprowadzić do magazynowania podejście strategiczne. – Oferując najlepsze praktyki z obszaru logistyki magazynowej budowanej w oparciu o zaawansowane systemu informatyczne, jak choćby WMS, czy automatykę magazynową obejmującą systemy sortujące, automatyczny magazyn miniload na 1,2 mln kartonów, czy technologię RFID oraz zróżnicowany katalog usług transportowych, nowa spółka ma możliwość stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP – twierdzi Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.

LPP Logistics będzie obsługiwać siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. mkw, w tym centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. mkw.

1000 osób potrzebnych do pracy

LPP Logistics szuka pracowników. – W związku z planowanym rozwojem będziemy poszukiwać spedytorów morskich, drogowych, agentów celnych, inżynierów automatyki, logistyków e-commerce, analityków, elektryków i elektromechaników utrzymania ruchu a także obsadę w kolejnych nowopowstających obiektach. Przed miesiącem rozpoczęliśmy też proces rekrutacji do budowanego magazynu FC na Podkarpaciu, w którym docelowo znajdzie pracę ok. 1000 osób – wyjaśnia Sebastian Sołtys.

LPP Logistics ma w planach na kolejne lata uruchamianie co roku 2 dodatkowych magazynów. W związku z rosnącym udziałem operacji e-commerce, spółka przygląda się także rozwiązaniom z zakresu robotyki magazynowej, w tym opartych na urządzeniach typu AMR (autonomous mobile robots – autonomiczne roboty mobilne).

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane