Operator logistyczny należący do grupy odzieżowej LPP zaplanował znaczące inwestycje. W związku z planowaną rozbudową sieci sprzedaży marek LPP i rosnącym znaczeniem kanału e-commerce spółka zamierza wydać na rozwój 450 mln zł do końca 2025 r. Zgodnie z planem zarządzana przez LPP Logistics powierzchnia magazynowa zwiększy się w tym czasie o 40 proc., czyli wyniesie 700 tys. mkw.
Pandemia oraz wojna w Ukrainie skłoniły grupę LPP do przekazania obsługi logistycznej swoich sieci sklepów do wydzielonego podmiotu – LPP Logistics. – Cały okres poprzedzający powołanie LPP Logistics i nasze pierwsze dwa lata na rynku były etapem adaptacji. Niełatwa sytuacja geopolityczna oraz zmieniające się jak w kalejdoskopie nawyki konsumenckie skłaniały nas do poszukiwania szytego na miarę modelu działania, który pozwoliłby LPP zachować odporność wobec niekorzystnych tendencji rynkowych. Kluczowym determinantem okazała się zmiana strategii ekspansji i przekierowanie uwagi spółki ze wschodu na rynki południowe. W odpowiedzi na zaistniałą potrzebę biznesową zaledwie w ciągu roku powstało nasze pierwsze zagraniczne Centrum Dystrybucyjne w Rumunii – opowiada Sebastian Sołtys, prezes LPP Logistics.
Po inwestycjach w powierzchnię magazynową oraz technologie i automatykę, powołana spółka zbudowała zaplecze logistyczne dla odzieżowej grupy. LPP Logistics zatrudnia łącznie 6 tys. osób, z czego większość stanowią pracownicy magazynów.
W 2024 r. grupa LPP zamierza otworzyć 700 nowych salonów w Polsce i za granicą. Z kolei w ciągu trzech najbliższych lat gdański producent chce zwiększyć liczbę sklepów dwukrotnie. W rozbudowie sieci sprzedaży spółka widzi szansę na podwojenie sprzedaży w stosunku do 2023 roku. Droga do realizacji tego celu wymaga zwiększenia mocy operacyjnych logistyki. Aktualnie sieć zaopatrzenia i dystrybucji LPP Logistics obejmuje 8 obiektów, w tym 3 centra dystrybucyjne w Polsce i uruchomione z początkiem 2024 r. pierwsze zagraniczne w Rumunii oraz sieć fulfillment centers do obsługi e-commerce. Ich łączna powierzchnia wynosząca obecnie blisko 500 tys. mkw., zgodnie z planem do końca 2025 r. ma wzrosnąć o kolejne 200 tys. mkw. Jedną z kluczowych inwestycji w tym czasie będzie oddanie do użytku w pierwszym kwartale 2025 r. nowej hali Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.
– Uruchomiony zaledwie dwa lata temu magazyn w Brześciu Kujawskim pozwolił nam wykorzystać potencjał sprzedażowy marek w Europie Centralnej i Południowej. Ambitne plany rozwoju sieci sprzedaży LPP na najbliższe trzy lata, skłoniły nas do tego, by podwoić możliwości operacyjne tego obiektu i zwiększyć jego powierzchnię o dodatkowe 85 tys. mkw. Będzie to nasze największe centrum dystrybucyjne. Jako operator logistyczny grupy odpowiadamy też za realizację rocznie blisko 40 mln zamówień z kanału online, którego potencjał również wzrasta. Dlatego w najbliższym czasie nasza sieć powiększy się o dodatkowe magazyny do obsługi e-commerce – jeden w Polsce i jeden w Rumunii – zapowiada Sebastian Sołtys.
Do końca 2025 r. spółka planuje inwestycje na poziomie 450 mln zł, które przeznaczy na obiekty logistyczne oraz ich wyposażenie w technologię oraz automatykę, w tym m.in. rozwiązania z wykorzystaniem systemów opartych o roboty ACR oraz AMR.
LPP jest polską firmą rodzinną. Zarządza markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.