Modernizacja terminalu w Małaszewiczach potrwa dwa lata

PKP Cargo

Spółka PKP Cargo Terminale zmodernizuje i rozbuduje terminal intermodalny w Małaszewiczach. Aktualnie podpisała umowy z wykonawcami prac budowlanych oraz dostawcami wyposażenia obiektu.

Firma Trasbet przebuduje plac składowy i przeładunkowy, przedłuży plac B wraz z instalacją odwodnienia, wydłuży tory, przeniesie rozjazd, przeniesie halę celno-garażową oraz stacjię TRAFO, a także wybuduje parking.

Firma Cargotec Finland dostarczy do terminalu suwnicę kołową, a Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor” z Poznania dostarczy ciągnik szynowo-kołowy do prowadzenia prac manewrowych przy obsłudze jednostek intermodalnych. Terminal wzbogaci się także o kolejny reachstacker do przeładunku kontenerów, który wyprodukuje ZEPPELIN Polska.

Inwestycja w Małaszewiczach będzie realizowana w tym i przyszłym roku, a planowany koszt całkowity projektu to ponad 30,6 mln zł netto. Zadanie otrzymało unijne dofinansowanie w wysokości ponad 12,8 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.

– Dzięki temu projektowi inwestycyjnemu znacznie usprawnimy proces obsługi pociągów intermodalnych i podniesiemy zdolności przeładunkowe Małaszewicz – mówi Jacek Rutkowski, prezes PKP Cargo Terminale.

Małaszewicze to największy terminal intermodalny w Grupie PKP Cargo, nazywany także bramą dla Chin do Unii Europejskiej, gdyż tędy przepływa największy strumień ładunków wysłanych drogą lądową z Azji Wschodniej do UE i w odwrotnym kierunku.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane