Poczta dostarcza przesyłki z Amazon.pl

Poczta Polska

Narodowy operator pocztowy liczy na rozwój współpracy z Amazon, po tym jak potentat w handlu internetowym uruchomił polską platformę – amazon.pl. Zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki) jest jednym z założeń nowej strategii rozwoju Poczty Polskiej.

Zgodnie z przyjętymi założeniami, celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów spółki z segmentu przesyłek kurierskich. – Poczta Polska już od kilku lat dostarcza przesyłki Polakom zamawiającym towary na platformie Amazon. Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez Pocztę paczek. Współpraca z firmami z branży eCommerce to strategiczne działanie spółki. Będziemy intensyfikować prace w tym obszarze, aby do roku 2024 podwoić przychody z usług kurierskich – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne, generują niecałe 20 proc. przychodów spółki. Biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej e-substytucji, przynoszą spółce obecnie prawie czterokrotnie większe przychody. Realizacja Strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. Te zmiany odzwierciedlają skalę rewolucji jakiej podlega otoczenie biznesowe Poczty i sama spółka.

– Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – amazon.pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane