W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego Poczta Poczta ogłosiła szereg ograniczeń w świadczonych usługach. Do najważniejszych należy wstrzymanie przesyłek międzynarodowych oraz skrócenie godzin urzędowania placówek.
Od najbliższego poniedziałku (16.03 br.) w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów.
Wprowadzone zostają też zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych. Godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14–20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę.
Pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. Szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl.
Praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00.
Punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą zamknięte.
Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników.
W placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.
Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury. Spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już zakupione, w weekend trwa ich dystrybucja, aby środki te najpóźniej w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.