Poczta Polska wdraża w placówkach system operacyjny

Poczta Polska

Poczta Polska zawarła umowę ze swoją spółką Envelo na zakup i wdrożenie systemu informatycznego „Nowy System Operacyjny” dla placówek pocztowych. System wspiera obsługę procesów sprzedażowych i okołosprzedażowych.

– Poczta Polska konsekwentnie postawiła na informatyzację. Obecnie wytwarzane jest oprogramowanie do obsługi logistyki – system TMS, trwają intensywne prace w zakresie obsługi e-doręczeń, system IT, który usprawni obsługę klientów w placówkach pocztowych jest kolejną istotną inwestycją w cyfryzację procesów – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej. – Cyfrowa Poczta to jeden z filarów naszej strategii na lata 2021–2023, łącznie na inwestycje w IT i infrastrukturę zamierzamy przeznaczyć 1,4 mld. zł. To konieczne, aby Poczta była nowoczesną firmą, która będzie skutecznie konkurować na wielu rynkach: kurierskim, logistycznym, czy usług finansowych – podkreśla prezes.

Obecnie procesy sprzedażowe realizowane są w placówkach pocztowych przy użyciu wielu systemów, w tym Systemu Poczta 2000, który jest podstawowym systemem wspierającym realizację procesów biznesowych. Jednak jest to system rozproszony, dlatego jego działanie w wielu obszarach staje się mało efektywne, a dość długi czas potrzebny na wprowadzanie nowych usług bądź dostosowanie się do potrzeb klientów nie pozwala Poczcie Polskiej na szybką reakcję na zmiany zachodzące w otoczeniu biznesowym. Stąd też potrzeba wdrożenia centralnego systemu operacyjnego, co znalazło swoje odzwierciedlenie w strategii Poczty Polskiej.

Dzięki planowanym funkcjonalnościom optymalizacyjnym zostanie zautomatyzowanych wiele pracochłonnych procesów. Wdrożenie systemu planowane jest do końca 2024 roku.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane