Poczta Polska z rekordem przesyłek po Black Week

Paczkomat Poczty Polskiej
Poczta Polska

Oferty sklepów internetowych przygotowane na Black Friday i Cyber Monday od kilku lat cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kupujących. Dowodzi tego Poczta Polska, która chwali się wzrostem obsłużonych przesyłek po dniach 24 i 27 listopada 2023 r. o 22 proc. (wobec roku 2022). Liczba nadanych za jej pośrednictwem paczek w całym Black Week wzrosła zaś o ponad 46 proc.

Black Friday, a następnie Cyber Monday to coroczne wydarzenia, które przyciągają entuzjastów zakupów, poszukujących okazji i promocji. W te dni sklepy oferują znaczne obniżki cenowe na różnorodne produkty, co często prowadzi do gorączkowych zakupów i długich kolejek w sklepach. Dlatego zdecydowana większość klientów, coraz częściej decyduje się na zakupy online. Zmiana trendu stanowi jednak wyzwanie dla przewoźników, którzy muszą sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na dostawę paczek i zorganizować skuteczny system dystrybucji.

27 listopada odnotowano rekordową liczbę nadanych paczek. Było ich ponad 16,8 proc. więcej niż w analogicznym dniu w ubiegłym roku. Z kolei we wtorek 28 listopada spółka odnotowała wzrost wolumenu nadanych paczek blisko o 30 proc. względem tego samego dnia z 2022 roku.

Już od kilku miesięcy Poczta Polska przygotowywała się do przedświątecznego szczytu paczkowego. Otwarcie nowych hal w Ciemnem pod Radzyminem czy Opolu, montaż nowoczesnych sorterów we Wrocławiu, Lublinie i Lisim Ogonie to inwestycje, które przygotowały spółkę do sprawniejszej obsługi paczek. Od 25 listopada kurierzy dostarczają paczki także w soboty.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane