Poczta Polska zakwalifikowała się do uczestnictwa w programie wprowadzanym na terenie Polski przez koncern Amazon. Spółka znalazła się w wąskim gronie przewoźników obsługujących usługę Amazon Prime, którą będą realizować kurierzy Pocztexu.
Jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Zgodnie z przyjętymi założeniami celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów spółki z tego segmentu. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na rynku e-commerce to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę w tym obszarze działalności biznesowej.
– Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, aby otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Rozszerzenie współpracy o program Amazon Prime dowodzi, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie i jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla największych światowych koncernów – skomentował Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Amazon Prime to usługa subskrypcji która, w zamian za opłatę miesięczną, oferuje darmową i szybką dostawę milionów produktów, nawet następnego dnia, bez minimalnej kwoty zamówienia, m.in. do domu i punktów odbioru. Umożliwia również dostęp do najlepszej rozrywki – setek filmów i seriali, darmowych gier na PC, materiałów in-game i darmowej comiesięcznej subskrypcji kanału Twitch. Usługa daje także możliwość udziału w corocznym wydarzeniu Prime Day.
Strategia Poczty Polskie na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne generują niecałe 20% przychodów spółki.