Przychody Grupy Raben w 2021 r. wyniosły 1,5 mld euro

Raben

Grupa Raben podsumowała działalność w roku 2021, w którym obchodziła swoje 90-lecie. Miniony rok był dla niej kolejnym okresem zmagania się z pandemią oraz z pandemicznymi kryzysami, w tym z zakłóceniami w łańcuchu dostaw z Chin. Niemniej grupie udało się pozyskać nowych klientów oraz rozwinąć poprzez akwizycje.

– W ubiegłym roku pandemia nie była już zaskoczeniem, a z powodu wielu niekorzystnych zjawisk w gospodarce nie możemy zaliczyć go do łatwych. Jednak nie zwalnialiśmy tempa i daliśmy z siebie wszystko, by „dowieźć” wyniki naszych klientów i dać im powody do zadowolenia – mówi Ewald Raben, prezes Grupy Raben.

Grupa osiągnęła w 2021 r. przychody w wysokości ponad 1,5 mld euro. Operator logistyczny niezmiennie obsługiwał takie branże jak żywność (29%), technologie konsumenckie (21%), automotive (18%), retail (12%), chemia (11%) i FMCG non-food (7%) i inne. Jeśli chodzi o rodzaj świadczonych usług, to były to głównie: transport drogowy (65%), logistyka kontraktowa (12%), FTL & Intermodal (9%), Fresh Logistics (6%), 4PL (3%) oraz sea & air (3%) i inne.

– Przychody za rok 2021 są satysfakcjonujące i możemy sobie pogratulować, ponieważ to efekt naszej elastyczności, zróżnicowanego portfela klientów i współpracy z nimi oraz zaawansowania technologicznego – komentuje Ewald Raben. – Patrząc wstecz, stwierdzam, że miniony rok to nie był czas płynięcia z prądem; przeciwnie, to okres pełen pozytywnych zmian. Do Raben dołączyły nowe spółki, weszliśmy na czternasty już rynek (Grecja), podjęliśmy szereg inwestycji i mnóstwo wartościowych inicjatyw w ramach zrównoważonego rozwoju (kredyt SLL, zielona energia PPA) – dodaje Raben.

Spółka Raben Polska w roku 2021 pozyskała nowych klientów oraz przedłużyła współpracę z dotychczasowymi. Firma Bolsius przedłużyła umowę z operatorem logistycznym na następne 5 lat, a Bonduelle, który już od 2011 r. współpracuje z Grupą Raben na Węgrzech, w ubiegłym roku zlecił magazynowanie swoich produktów w „zielonym” obiekcie w Rudzie Śląskiej.

– Rok 2021 był dla nas rokiem jubileuszy: 90 lat działania Grupy Raben na europejskim rynku i 30 lat istnienia w Polsce, ale także czasem wielu wyzwań. Mam tu na myśli wysoki popyt wewnętrzny oraz zaznaczający się u producentów trend do relokacji zakładów produkcyjnych z Azji do Europy, w tym Polski, a co za tym idzie – do zmiany dotychczasowych łańcuchów dostaw i ich punktów grawitacyjnych, czyli optymalnych lokalizacji magazynów dystrybucyjnych. Kolejne wyzwanie to pogłębiający się brak dostępności pracowników i kierowców czy trudności w pozyskaniu nowych pojazdów ciężarowych – podsumowuje Janusz Anioł, dyrektor generalny Raben Logistics Polska.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane