ROHLIG SUUS chce umacniać kompetencje kolejowe

Obiekt logistyczny z ciężarówką w doku załadunkowym
ROHLIG SUUS Logistics

Firma ROHLIG SUUS Logistics przedstawiła wyniki finansowe za rok 2018. Jej przychód netto ze sprzedaży osiągnął poziom ponad 910 mln zł. Spółka umocniła swoją pozycję m.in. w obszarze logistyki kontraktowej i krajowej dystrybucji drobnicowej, a także frachtu kolejowego i lotniczego. Uruchomiła też oddziały poza Polską.

– Branża logistyczna rozwija się bardzo dynamicznie. Dlatego w 2018 roku otworzyliśmy trzy nowe multiklienckie centra logistyczne w Szczecinie, Białymstoku i Krakowie, zwiększając naszą całkowitą powierzchnię magazynową o ponad 30 proc. Sukcesywnie umacniamy też pozycję w przewozach kolejowych. Ubiegły rok był dla nas okresem realizacji wielu projektów w tej kategorii. Liczymy, że w kolejnych latach – ze względu na rosnącą wymianę handlową Europy z Chinami oraz planami związanymi z Nowym Jedwabnym Szlakiem – będziemy umacniać nasze kolejowe kompetencje – mówi Andrzej Kozłowski, członek zarządu ROHLIG SUUS Logistics.

Na celowniku Rumunia i Słowenia
W minionym roku firma otworzyła swoje oddziały na Węgrzech (Budapeszt) oraz w Czechach (w trzech lokalizacjach – Pradze i Ostrawie oraz Libercu, który to został następnie przeniesiony na lotnisko im. Václava Havla w Pradze), skąd koordynuje też działania na terenie Słowacji.

– Międzynarodowy rozwój to ważny element naszej strategii. Oprócz stabilnego wzrostu naszym celem w ciągu najbliższych lat jest poszerzanie sieci dystrybucji cross-borderowej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz na Bałkanach. Dlatego bardzo uważnie przyglądamy się tym rynkom. Szczególną uwagę zwracamy na sytuację w Rumunii i na Słowenii, które mogą być kluczowe w naszym dalszym rozwoju w tej części kontynentu – dodaje Andrzej Kozłowski.

Ubiegły rok był dla firmy także okresem intensywnych inwestycji. Oprócz nowych powierzchni magazynowych firma dużo uwagi poświęciła modernizacji i wdrożeniu nowych technologii. Zdigitalizowano wiele procesów wewnętrznych, wprowadzono do systemu dystrybucyjnego urządzenia mobilne oraz system webbookingowy dla frachtu morskiego i lotniczego, umożliwiający klientom składanie zleceń, które są automatycznie generowane w systemie.

W związku z nowo powstałymi centrami logistycznymi innowacje pojawiły się także na wyposażeniu dotychczasowych obiektów magazynowych.

– Coraz więcej środków przeznaczamy na nowoczesne wózki systemowe, które są przewidziane do pracy w magazynach wysokiego składowania w bardzo wąskich korytarzach (VNA). Umożliwiają one pobieranie towaru przez operatora z każdego poziomu regału. Wózki te są automatycznie nawigowane, co umożliwia precyzyjny podjazd pod wskazaną przez system lokalizację po naciśnięciu jednego przycisku. To spora inwestycja, ale urządzenia umożliwiają znacznie bardziej efektywne zagospodarowanie powierzchni magazynowej. Dlatego będą też uwzględniane przy budowie naszych nowych obiektów, w tym największego centrum logistycznego do obsługi rejonu Warszawy o powierzchni 48,5 tys. m kw., które powstaje obecnie w Sokołowie koło Janek – mówi członek zarządu ROHLIG SUUS Logistics.

Smart rękawice przyspieszają skanowanie
Inwestycje obejmują także sprzęt zwiększający komfort i bezpieczeństwo pracowników. Jako pierwszy operator logistyczny w Polsce firma wyposażyła pracowników w inteligentne rękawice, które dzięki małej i lekkiej jednostce skanującej, przymocowanej do rękawicy na odwrocie dłoni, nie tylko zwiększają wygodę pracy, ale także skracają czas skanowania towarów nawet do kilkuset godzin rocznie na jedną parę.

– Wprowadziliśmy także elektroniczne karty monitorujące, które wysyłają informacje w razie wykonania przez pracownika niespodziewanego ruchu np. w sytuacji, gdy upadnie. W najbliższych latach będziemy kontynuować wykorzystanie nowoczesnych technologii w naszej działalności m.in. związane z wdrożeniem Robotic Process Automation (RPA), czyli oprogramowania wykorzystującego boty, które są w stanie powtórzyć zadany schemat czynności. Ułatwiają one pracę dyspozytorów, przejmując od nich powtarzalne czynności, jak planowanie przesyłek na połączenia liniowe między terminalami. Dzięki temu nasi pracownicy mają więcej czasu na budowanie relacji z przewoźnikami i klientami. Tylko w ubiegłym roku na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań przeznaczyliśmy prawie 10 mln zł – opowiada Andrzej Kozłowski.

Jednym ze strategicznych celów firmy na kolejne lata będzie umacnianie międzynarodowej pozycji oraz – co za tym idzie – rozwój kluczowych segmentów usług: logistyki kontraktowej, produktów drogowych, frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego.

ROHLIG SUUS Logistics jest jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce. Firma specjalizuje się w zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Realizuje procesy spedycyjne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i kolejowy. W ciągu ostatnich 5 lat spółka dwukrotnie zwiększyła swoje przychody, zamykając 2018 rok na poziomie 910 mln zł.

Aktualnie firma zatrudnia ponad 1400 osób w 24 oddziałach w kraju i za granicą oraz zarządza ponad 200 tys. mkw. powierzchni magazynowej.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane