Żabka otworzyła centrum logistyczne pod Wrocławiem

Żabka Polska

Żabka Polska, mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią, w tym roku dokonała największych w swojej historii inwestycji w rozwój sieci logistycznej. Ostatnią z nich było uruchomienie 7. centrum logistycznego w Tyńcu Małym pod Wrocławiem. Obiekt docelowo będzie obsługiwać ok. 600 sklepów Żabka w rejonie Dolnego Śląska i części województwa opolskiego. W obiekcie zatrudnionych będzie ok. 230 pracowników.

Całkowita powierzchnia obiektu to blisko 21 tys. mkw., a powierzchnia magazynowa z chłodnią zajmuje obszar ponad 19 tysięcy mkw. Pozostała przestrzeń została wykorzystana na pomieszczenia biurowe. W centrum logistycznym zastosowano system chłodzenia oparty na ekologicznym czynniku CO2 (najniższy potencjał tworzenia efektu cieplarnianego).

– W tym roku dokonaliśmy największych w historii Żabki inwestycji w łańcuch dostaw. Na początku roku uruchomiliśmy mroźnię k. Warszawy. W trzecim kwartale uruchomiliśmy magazyn mroźniczo-chłodniczy w Komornikach k. Poznania. To wyjątkowy obiekt, w którym zastosowanych jest wiele rozwiązań proekologicznych. W październiku z kolei otworzyliśmy nowy magazyn przeładunkowy w Łodzi oraz nowe centrum logistyczne w Tyńcu k. Wrocławia, które w tym regionie zapewni nam jeszcze lepszą efektywność. Dzięki uruchomieniu nowych obiektów, zapewniliśmy ok. pół tysiąca dodatkowych miejsc pracy na rynku – mówi Adam Manikowski, wiceprezes ds. operacyjnych w Żabka Polska.

W nowym centrum logistycznym pod Wrocławiem, podobnie jak we wszystkich centrach logistycznych i terminalach Żabki wdrożone zostały zasady mające na celu zapewnienie ciągłości pracy oraz bezpieczeństwa pracownikom podczas epidemii koronawirusa.

Uruchomiony pod Wrocławiem obiekt dołączył do sieci logistycznej Żabki liczącej 7 centrów logistycznych, z których dystrybuowane są produkty do ponad 6,6 tys. sklepów w całej Polsce, oraz 22 terminale przeładunkowe.

Rozbudowa logistyki pozwala Żabce rozwijać sieć sklepów, których jest już ponad 6600. Firma rozwija także narzędzia, które pomagają franczyzobiorcom w codziennej pracy. W obszarze logistyki są to m.in. system zarządzania transportem, który pozwala śledzić dostawy, modyfikacje metod pakowania towaru umożliwiających szybsze rozłożenie towaru na półkach czy nowe metody dystrybucji towarów w temperaturze kontrolowanej.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane