Potentat przemysłowy Alstom uruchomił w Nadarzynie pod Warszawą nową fabrykę. Są w niej produkowane wózki, czyli elementy podwozia pojazdów kolejowych z zestawami kołowymi. W zakładzie w przyszłości mogą być też serwisowane wózki dla pociągów dużych prędkości.
Alstom poinformował, że inwestycja kosztowała 10 mln euro. Pierwsze wózki niedawno opuściły linię produkcyjną zakładu. Aktualnie są w nim produkowane podwozia dla wagonów kolejowych dla przewoźników regionalnych. Inwestor podkreślił jednak, że w przyszłości w Nadarzynie będą też świadczone usługi utrzymania wózków dla kolei dużych prędkości (powyżej 250 km na godzinę). Tym samym zakład może stać się pierwszym w Polsce, który będzie świadczył serwis dla składów dużych prędkości.
Sławomir Cyza, prezes Alstomu w Polsce i dyrektor zarządzający firmy w Ukrainie i krajach bałtyckich, podkreśla, że w Nadarzynie zatrudnionych zostanie 200 osób. Wraz z uruchomieniem nowego zakładu, wstrzymana zostanie produkcja wózków w zakładach Alstomu Piasecznie i we Wrocławiu. Firma chce produkować w Nadarzynie 1800 wózków rocznie, czyli trzy razy więcej niż powstawało w Piasecznie. Nowa fabryka posiada jednak potencjał do produkcji nawet 3000 wózków rocznie.
W zakładzie Alstomu w Piasecznie wykonywane są remonty wózków dla składów Pendolino oraz produkowane są wózki dla składów Coradia Stream, produkowanych na eksport w montowni Alstomu w Chorzowie.