Arvato i Microsoft zaprojektują magazyn przyszłości

Wnętrze magazynu firmy Arvato
Arvato

Międzynarodowy dostawca usług logistycznych Arvato oraz potentat informatyczny Microsoft rozpoczęli wspólny projekt badawczy Moonshot. Jego celem jest wdrożenie samodzielnie rozwijającego się magazynu przyszłości z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji (AI), robotyki i przetwarzania danych w chmurze.

Wizjonerskie perspektywy i pierwsze przypadki użycia narzędzi powstających w ramach „Moonshot” zostaną zaprezentowane podczas wydarzenia Gartner Supply Chain Symposium/Xpo 2024 w dniach 10-12 czerwca 2024 r. w Barcelonie.

– W marcu uruchomiliśmy projekt Moonshot z firmą Microsoft, dążąc do ambitnego celu, jakim jest stworzenie autonomicznego magazynu – mówi Paul Brolly, wiceprezes ds. globalnego rozwoju biznesu w Arvato. – Nasze podejście polega na badaniu różnych procesów magazynowych w celu ich automatyzacji i usprawnienia poprzez robotykę, cyfryzację i sztuczną inteligencję. Nacisk kładziony jest nie tylko na poszczególne procesy. W przyszłości sztuczna inteligencja mogłaby obsługiwać początkowy ogólny układ magazynu dla nowych zamówień w oparciu o wymagania klientów, które następnie byśmy udoskonalili. To pozwoli oszczędzić czas i energię – dodaje Brolly.

Microsoft, jako partner technologiczny Arvato, odgrywa istotną rolę w tej inicjatywie. – Doświadczenie firmy Microsoft w zakresie platform danych, mocy obliczeniowych, prognozowania Gen AI, rzeczywistości rozszerzonej i usług kognitywnych, takich jak rozpoznawanie mowy i analiza tekstu, ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszej wizji samodzielnie zarządzanego magazynu – podkreślił Brolly.

Arvato może już teraz jest w stanie zademonstrować praktyczne zastosowania projektu Moonshot. Przykładem jest optymalizacja tras kompletacji zamówienia przy użyciu sztucznej inteligencji w celu reorganizacji zleceń zadań poprzez szybką analizę danych. Osoby kompletujące mają usprawnioną nawigację po magazynie. Innym przypadkiem jest sterowana przez sztuczną inteligencję interpretacja odpowiedzi przewoźników w reklamacjach usług transportowych. Inteligentna warstwa AI interpretuje odpowiedzi i uruchamia odpowiednie działania w narzędziu do zarządzania roszczeniami, uwalniając zasoby, redukując ręczne przetwarzanie reklamacji do trzech do czterech procent.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane