Cargounit zamówił 40 lokomotyw Siemensa

Lokomotywa Vecton
Cargounit

W ostatnich dniach lutego 2024 r. firma Cagounit, specjalizująca się w leasingu taboru kolejowego, podpisała z Siemens Mobility zamówienie na zakup 30 lokomotyw Vectron oraz 10 lokomotyw Smartron (uproszczona wersja Vectrona). W ramach zawartej między firmami umowy ramowej, Cargounit może w przyszłości zamówić (opcja) jeszcze 60 elektrowozów, czyli przedsiębiorstwo pozyska łącznie 100 lokomotyw Siemensa.

Umowa ramowa została zawarta we Wrocławiu i będzie obowiązywała do 2025 r. Dzięki nowemu zamówieniu firma Cargounit będzie posiada w swojej flocie łącznie 66 Vectronów i 18 Smartronów, a w przyszłości liczba lokomotyw Siemensa może wzrosnąć nawet do blisko 150 pojazdów.

Współpraca pomiędzy Siemens Mobility i Cargounit rozpoczęła się w 2018 r. od zakupu jednej lokomotywy Vectron MS. Następnie firma zakupiła dodatkowe pięć pojazdów w 2019 r. dzięki dofinansowaniu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, a dwa lata później, na targach TRAKO 2021, podpisała umowę na dostawę, wraz z utrzymaniem, kolejnych 30 Vectronów do obsługi połączeń w Europie Środkowej i Zachodniej.

W latach 2021-2023 r. firma CARGOUNIT rozwijała również swoją obecność na rynkach południowych – w Rumunii z lokomotywami Smartron, a także rozszerzała portfolio klientów Vectron o Bahnoperator, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, Freightliner PL, Ost-West Logistics na rynku polskim, CD Cargo i LokoTrain na rynku czeskim, a pod koniec grudnia 2023 r. także Helrom na rynku niemieckim.

– Podpisanie umowy ramowej z Siemens Mobility stanowi kolejny kamień milowy dla Cargounit w realizacji naszej strategii modernizacji floty lokomotyw do ruchu towarowego i pasażerskiego w Polsce i pozostałej części Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu ostatnich 3 lat znacznie przekroczyliśmy nasze pierwotne plany zakupu i dostarczenia klientom w Polsce nowoczesnych lokomotyw, w tym lokomotyw wielosystemowych. Spodziewamy się kontynuacji trendu wymiany taboru na nowoczesny w najbliższych latach, co doskonale wpisuje się w realizację planów zrównoważonego rozwoju zarówno CARGOUNIT, jak i przewoźników kolejowych poszukujących niezawodnego taboru niskoemisyjnego – powiedział Łukasz Boroń, prezes Cargounit.

Zamówione lokomotywy Vectron MS mają moc wyjściową 6,4 MW przy zasilaniu prądem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu prądem stałym i zostaną wyposażone w system ETCS zgodny z aktualnymi specyfikacjami (Baseline 3). Nowe lokomotywy Vectron MS dla CARGOUNIT będą przeznaczone do eksploatacji m.in. w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Holandii, Rumunii, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Włoszech, Bułgarii i Belgii. Z kolei lokomotywy Smartron będą mogły być eksploatowane w Niemczech, Bułgarii czy Rumunii.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane