Operator logistyczny DB Schenker przeprowadził na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa testy elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech. Samochód wyposażony jest w 6 pakietów akumulatorów o łącznej pojemności 540 kWh, co pozwala mu na pokonanie dystansu do 300 km i do 500 km z pośrednim ładowaniem (mocą 250 kW) trwającym jedną godzinę.
Testowany ciągnik siodłowy ładowany jest na hubie firmy Ekoen w Nadarzynie, pierwszym hubie w Polsce przeznaczonych dla elektrycznych pojazdów ciężarowych. Obiekt wyposażony jest w 4 stanowiska ładowania o mocy 350 kW każde. Stanowiska umożliwiają ładowanie ciągników bez konieczności odpinania naczepy.
– Zawsze chętnie korzystamy z możliwości przetestowania tego typu rozwiązań, to dla nas naturalny kierunek. Elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech testowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Dzięki pełnemu wsparciu producenta, przeprowadzonej analizie trasy i zaproponowanemu systemowi ładowania, zrealizowaliśmy z powodzeniem kursy pomiędzy oddziałami DB Schenker na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa, realizując dodatkowo jeden doładunek u naszego klienta – opowiada Paweł Grzelak, head of fleet management team w DB Schenker. – Zgodnie z założeniami, przy pełnym obciążeniu naczepy, pokonywaliśmy na jednym ładowaniu 300 km – dodaje Grzelak.
Renault Trucks T E-Tech wyposażony w 3 silniki elektryczne o łącznej mocy 490 kW (666 KM) generujące maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych.
Zobacz też: W 2025 r. ruszy sprzedaż e-ciężarówki o zasięgu 600 km