Firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, zamówiła od przedsiębiorstwa Jetran dziewięć frachtowców Boeing 777-200LR. Pojazdy zostaną dostosowane do przewozu cargo przez firmę Mammoth. Pierwszy samolot towarowy zasili flotę DHL Express w 2024 roku, a pozostałe maszyny zostaną dostarczone DHL Express do początku 2027 r.
Zamówienie samolotów jest częścią realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Deutsche Post DHL, której jednym z celów jest modernizacja międzykontynentalnej floty DHL Express. Wykorzystanie przebudowanych frachtowców o krótszym okresie użytkowania przyczyni się do zwiększenia efektywności firmy.
– Nieustannie inwestujemy w rozbudowę międzykontynentalnej floty lotniczej. Stawiamy na sprawdzone rozwiązania, jak zamówione Boeingi 777, które pozwolą nam sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na ekspresowe przesyłki międzynarodowe, a przy tym nie zapominamy o zobowiązaniach wobec planety. Wykorzystanie samolotów emitujących mniej dwutlenku węgla do atmosfery przybliży nas do realizacji naszego długoterminowego celu w ramach strategii GoGreen, jakim jest osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 r. – mówi Tomasz Buraś, prezes DHL Express Polska.
Frachtowce B777-200LR po przekształceniu będą mieć parametry podobne do Boeinga 777F, który ma największą ładowność (102 tony) i zasięg (9200 km) spośród wszystkich dwusilnikowych samolotów towarowych i jest bardziej niezawodny niż starsze B747. W porównaniu do poprzednich modeli zużywa mniej paliwa i emituje o 18% mniej CO2.
W latach 2018-2022 firma DHL Express zakupiła od Boeinga 28 nowych frachtowców B777-200F. 18 z nich jest już wykorzystywanych w transportach międzynarodowych przesyłek, a pozostałe zostaną dostarczone w latach 2023-2025. Obecnie DHL Express korzysta już z ponad 300 samolotów. Współpracuje przy tym z 18 partnerskimi liniami lotniczymi, obsługując ponad 2400 lotów dziennie w 220 krajach i terytoriach na całym świecie.
DHL Express stosuje w samolotach zrównoważone paliwo lotnicze (SAF). Dodatkowo, firma zamówiła 12 elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, co pozwoli stworzyć pierwszą na świecie zeroemisyjną sieć logistyczną Express.