Ford Trucks rozpoczyna sprzedaż pojazdów serii F-LINE

Ciężarówka Ford Trucks
Adam Brzozowski

Po udanym przyjęciu przez rynek pojazdów serii F-MAX, Ford Trucks International rozpoczyna sprzedaż pojazdów dla profesjonalistów z nowej serii F-LINE. Tym razem są to nowatorskie ciągniki siodłowe oraz podwozia drogowe i budowlane. Do sprzedaży trafiła też limitowana seria (400 sztuk) ciągników siodłowych Select F-MAX.

Uroczysta prezentacja serii F-LINE odbyła się 23 maja 2024 r. w Łodzi. Jarosław Abramczyk, country manager Poland & Baltıcs w Ford Trucks International przypomniał podczas wydarzenia, że Ford Trucks wkroczył do Europy przed pięcioma laty. – Od tamtego czasu weszliśmy z naszą ofertą do 50 krajów na całym świecie. W 2024 r. dołączyła do nich Dania, a za chwilę dołączą kolejne kraje, czyli Holandia i Szwajcaria. W przyszłym roku planujemy rozwój na rynkach skandynawskich, co w praktyce zamknie naszą obecność na rynkach europejskich. W samej Europie w ciągu pięciu lat sprzedaż pojazdów wzrosła czterokrotnie – poinformował Abramczyk, dodając, że jednocześnie w latach 2021 – 2024 produkcja w tureckim zakładzie firmy wzrosła z 18 do 25 tys. pojazdów rocznie – dodał.

Aktualnie po polskich drogach jeździ 1900 pojazdów marki Ford Trucks. Wraz z rosnącą liczbą zarejestrowanych samochodów na naszym kontynencie, rośnie liczba przeznaczonych dla nich punktów serwisowych. W całej Europie jest ich aktualnie 500.

F-LINE powtórzy sukces F-MAX

Dlaczego Ford Trucks zdecydował się wyprodukować nową serię pojazdów F-LINE? – Weszliśmy w obszary rynku, na których dotąd nas jeszcze nie było, gdyż nie oferowaliśmy pojazdów konstrukcyjnych, podwozi drogowych czy samochodów dla dystrybucji miejskiej. Mamy nadzieję, że F-LINE powtórzy sukces, który osiągnęliśmy z serią F-MAX – podkreślił country manager Poland & Baltıcs w Ford Trucks International.

W nowej serii pojazdów F-LINE znalazły ciągniki siodłowe dostępne w konfiguracjach: 4×2 oraz 6×4. Ford Trucks zaproponował też podwozia budowlane F-LINE z silnikiem Ecotorq wyposażone w ergonomiczną kabinę. Pojazdy te są oferowane w konfiguracjach 4×2, 6×2, 6×4 i 8×4. Trzecim zaoferowanym produktem są podwozia drogowe F-LINE, również wyposażone w autorski silnik Ecotorq, który zapewnia mniejsze zużycie paliwa. Opcje 4×2, 6×2, 6×4 lub 8×2 o różnych rozmiarach kabin i rozstawach osi umożliwiają dostosowanie pojazdów do różnych potrzeb.

– Kiedy F-MAX wszedł na ten rynek, zaproponowaliśmy klientom także podwozia, żeby zobaczyli, że Ford to nie tylko ciągniki siodłowe. W serii F-LINE połączyliśmy nasze doświadczenia i kompetencje z dotychczasowych ciągników i podwozi oraz dostosowaliśmy nowe konstrukcje do oczekiwań i uwag klientów– podkreśla Tomasz Bultrowicz dyrektor handlowy Ford Trucks w spółce Q-Service Truck, która od 2019 r. jest wyłącznym importerem pojazdów tureckiego producenta w naszym kraju.

– To, co jest ważne – mamy podwozia zaprojektowane pod zawodową zabudowę – betonomieszarkę albo wywrotkę. O ile w poprzednich modelach podwozi budowlanych Forda, zdarzało się, że klienci narzekali na dużą masę, to tym razem odchudziliśmy podwozia i zaoferowaliśmy pojazdy w wersji light. W przypadku samochodu trzyosiowego uzyskaliśmy redukcję masy o ponad 1000 kg. Stało się to możliwe po zamontowaniu hamulców tarczowych, aluminiowych felg i aluminiowych zbiorników paliwa – opowiada Tomasz Bultrowicz.

Tylko 400 ciągników Select

Podczas łódzkiej premiery serii F-LINE przedstawiciele Q-Service Truck byli dopytywani o perspektywy sprzedaży nowych pojazdów. Sławomir Rybarczyk, prezes spółki, podkreślił, że aktualnie widać spowolnienie gospodarcze, co może odbić się niekorzystnie na sprzedaży, ale zadeklarował, że firma ma nadzieję sprzedać w 2024 r. ponad 150 samochodów.

Wraz z serią pojazdów F-LINE Ford Trucks wprowadził do sprzedaży także limitowaną serię ciągników siodłowych. Po premierze serii F-MAX na rynek trafiło 450 sztuk ciągnika Blacklight, a aktualnie powstało 400 pojazdów serii Select. Pierwszym użytkownikiem Selectu w Polsce jest firma Turbańscy. Podczas wydarzenia w Łodzi przedstawiciel spółki Mateusz Turbański otrzymał symboliczny kluczyk do samochodu. Wręczył mu go Armgan Hazar, odpowiedzialny w Ford Trucks International za sprzedaż na rynkach Europy i Azji.

Wszystkie samochody Ford Trucks są wyposażony w elementy systemu wspomagania bezpieczeństwa kierowcy ADAS.

Zaprezentowane w Łodzi premierowe pojazdy F-LINE należały do spółki Turbańscy, która jest jednym z partnerów serwisowych Ford Trucks oraz sama wykorzystuje ciągniki i podwozia świadcząc usługi transportowe.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane