ID Logistics kupi e-ciągnik od Renault Trucks Polska

ID Logistics

Firmy ID Logistics Polska oraz Renault Trucks Polska podpisały list intencyjny otwierający współpracę w obszarze zrównoważonego transportu oraz rozwój elektromobilności w transporcie drogowym w Polsce. Wraz z zawartym listem intencyjnym firma zajmująca się logistyką kontraktową podpisała pierwszy w Polsce pre-order na w pełni elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech.

Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska (na zdjęciu po prawej) informuje, że firma angażujemy się w rozwój elektromobilności. – Elektromobilność daje nam nie tylko możliwość realizacji własnych celów zrównoważonego rozwoju, ale pozwala też oferować klientom różne rozwiązania, które pomagają im w osiąganiu własnych celów.  Aby tego dokonać, potrzebujemy długoletnich partnerów, na których możemy polegać przy przygotowaniu innowacyjnych, wydajnych i niezawodnych usług. Dlatego cieszymy się z nawiązania współpracy z Renault Trucks w zakresie pre-order pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu ciężarowego, a także dzielenia się wiedzą i opracowania wspólnych rozwiązań – twierdzi Belgy.

Renault Trucks produkuje elektryczne samochody ciężarowe gamy średniej w fabryce w Blainville-sur-Orne, która przekroczyła symboliczną liczbę 1000 pojazdów ciężarowych. – To pokazuje, jak poważnie traktujemy elektromobilność. W 2022 roku w Europie Renault Trucks uzyskało 24,2% rejestracji na rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. We Francji jesteśmy niekwestionowanym liderem elektromobilności z 75% udziałem w rynku – tłumaczy Valery Muyard, dyrektor generalny Renault Trucks Polska (na zdjęciu po lewej). – W tym roku uruchomimy produkcję w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks gamy ciężkiej. To duży krok naprzód w dekarbonizacji drogowego transportu towarowego – dodaje Muyard.

Piotr Mroczka, dyrektor ds. transportu w ID Logistics Polska informuje, że spółka zdecydowała się na współpracę z Renault Trucks, przede wszystkim dlatego, że zapewni jej możliwość projektowania rozwiązań transportowych w oparciu o pełną gamę pojazdów elektrycznych tej marki. – Dla dostaw Last Mile mamy dostępne pojazdy dostawcze (LCV) typu Renault Trucks Master E-Tech, dla większych przesyłek miejskich samochody gamy D-Wide E-Tech, natomiast dla przejazdów wahadłowych fabryka – magazyn ciągniki siodłowe gamy T E-Tech. Duże znaczenie ma też wsparcie, jakiego w ramach współpracy udziela nam Renault Trucks, czyli pomoc w instalacji i obsłudze stacji ładowania, szkolenia dla kierowców z zakresu prowadzenia pojazdów elektrycznych oraz pełny kontrakt serwisowy – mówi Piotr Mroczka.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane