Kwiecień zmniejszył popyt na auta dostawcze

Ford.com

Niemal 25 tysięcy sztuk samochodów dostawczych o masie do 3,5 tony kupiono w tym roku w Polsce od stycznia do końca kwietnia. To o 9 tysięcy sztuk, czyli aż o 56 proc. więcej niż przez pierwsze cztery miesiące 2020 roku. W czwartym miesiącu roku nastąpił jednak spadek sprzedaży furgonetek.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), tegoroczne zwiększone zainteresowanie furgonetkami skończyło się jednak w kwietniu. W ubiegłym miesiącu sprzedano bowiem tylko 6,9 tys. nowych samochodów dostawczych, czyli o 1,3 tysięcy mniej (-10 proc.) niż miesiąc wcześniej.

GEFCO dostarczy pocztowcom 1000 Peugeotów

Niezależnie od kwietniowego osłabienia wyników, największym w tym roku sprzedawcą aut dostawczych okazuje się Renault. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 4089 aut tej marki. To o 81,5 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w rynku furgonetek wyniósł 16,37 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Ford, z wynikiem 3 434 szt., o 61,83 proc. lepszym niż w 2020 r. Udział marki w rynku wyniósł 13,75 proc. Z niemal identycznym udziałem, ale na trzecim miejscu znalazł Fiat. Klienci kupili 3409 jego aut, czyli o 77,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2021 r. okazał się Renault Master (3388 szt.). Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (2228 szt.) na trzeciej Iveco Daily (2222 szt.). Czwarte miejsce zajął Mercedes Sprinter z wynikiem 1436 sztuk czyli o ponad połowę gorszym od lidera zaś pierwszą piątkę zamknął Ford Transit, który znalazł 1324 szt. nabywców.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane