Kwiecień zmniejszył popyt na auta dostawcze

Ford.com

Niemal 25 tysięcy sztuk samochodów dostawczych o masie do 3,5 tony kupiono w tym roku w Polsce od stycznia do końca kwietnia. To o 9 tysięcy sztuk, czyli aż o 56 proc. więcej niż przez pierwsze cztery miesiące 2020 roku. W czwartym miesiącu roku nastąpił jednak spadek sprzedaży furgonetek.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), tegoroczne zwiększone zainteresowanie furgonetkami skończyło się jednak w kwietniu. W ubiegłym miesiącu sprzedano bowiem tylko 6,9 tys. nowych samochodów dostawczych, czyli o 1,3 tysięcy mniej (-10 proc.) niż miesiąc wcześniej.

GEFCO dostarczy pocztowcom 1000 Peugeotów

Niezależnie od kwietniowego osłabienia wyników, największym w tym roku sprzedawcą aut dostawczych okazuje się Renault. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 4089 aut tej marki. To o 81,5 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w rynku furgonetek wyniósł 16,37 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Ford, z wynikiem 3 434 szt., o 61,83 proc. lepszym niż w 2020 r. Udział marki w rynku wyniósł 13,75 proc. Z niemal identycznym udziałem, ale na trzecim miejscu znalazł Fiat. Klienci kupili 3409 jego aut, czyli o 77,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2021 r. okazał się Renault Master (3388 szt.). Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (2228 szt.) na trzeciej Iveco Daily (2222 szt.). Czwarte miejsce zajął Mercedes Sprinter z wynikiem 1436 sztuk czyli o ponad połowę gorszym od lidera zaś pierwszą piątkę zamknął Ford Transit, który znalazł 1324 szt. nabywców.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane