Nowe flexitanki zredukują koszty transportu o 25 proc.

Hillebrand

Grupa Hillebrand zaprojektowała i wdrożyła właśnie nowe rozwiązanie – flexitanki instalowane do 40 stopowych kontenerów chłodniczych, które obniżają koszty transportu soków i napojów drogą morską nawet o 25 proc., zachowując jednocześnie jakość i świeżość tych produktów.

Najwięksi dostawcy koncentratów i soków owocowych, a także innych napojów owocowych, zazwyczaj przewożą swoje produkty we własnych opakowaniach. Do transportu używają przeważnie beczek lub pojemników IBC w kontenerach chłodniczych lub w zbiornikach elastycznych, pakowanych do 20 stopowych kontenerów. Jednakże to pierwsze rozwiązanie jest dosyć drogie, ponieważ koszt wysyłki takiego kontenera może wynosić nawet 6,5 tys. dolarów, a to drugie nie dawało pełnej optymalizacji kosztów z uwagi na ograniczoną objętość takiego zbiornika. O ile nie było problemu z przewozem masowej ilości, zajmującej cały statek, gdzie koszty rozkładają się o wiele korzystniej, o tyle problem pojawiał się, kiedy trzeba było przewieźć mniejsze objętości soków czy napojów.

Hillebrand znalazł rozwiązanie, które spełniło istotne oczekiwania w tym zakresie. Zespół techniczny Grupy Hillebrand zaprojektował i dokładnie sprawdził koncepcję dostawy soków w nowo zaprojektowanych zbiornikach elastycznych – flexitankach – z wykorzystaniem kontenerów chłodniczych, testując je przez kilkanaście miesięcy.

Udane próby doprowadziły do zakończenia prac nad projektem i produkcją większego zbiornika elastycznego typu flexitank o możliwości załadunkowej nawet do 26 tys. litrów (w zależności od gęstości produktu), który jest dostosowany do 40 stopowego kontenera chłodniczego. Do tej pory standardowe flexitanki były transportowane wyłącznie w 20 stopowych kontenerach, mając ograniczoną objętość.

Zastosowanie flexitanka przystosowanego do kontenerów chłodniczych o większych wymiarach, może obniżyć koszty transportu soków czy napojów drogą morską nawet o 25 proc. W celu zminimalizowania ruchów płynu we flexitanku w trakcie rejsu, wewnątrz zastosowano specjalną technologię oraz dodatkowo wzmocniono wielowarstwowym materiałem powłokę zbiornika.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane