Narodowy przewoźnik kolejowy podpisał umowę na wdrożenie systemu SAP Transportation Management System, którego zadaniem będzie wsparcie zarządzania transportem w spółce, w tym automatyzacja procesów: od nawiązania współpracy z klientem, po dostarczenie ładunku.
Wdrożenie obejmie główne procesy biznesowe PKP CARGO. System SAP TMS, wraz z modułem SAP SD, będzie kompletną platformą do zarządzania transportem. System będzie bowiem obsługiwał wszystkie obszary procesu przewozowego, takie jak kontakt z klientem, zarządzanie zamówieniami, planowanie zapotrzebowania na przewóz ładunków masowych i intermodalnych, zarówno krajowy jak i międzynarodowy, automatyzację planowania i budowy harmonogramu przewozów.
SAP TMS pomoże przewoźnikowi w monitoringu transportów, zapewniając np. śledzenie przesyłek, a także przyczyni się do lepszego planowania czasu pracy drużyn trakcyjnych. Ponadto SAP TMS obejmuje również rozliczanie przewozów, co oznacza integrację z systemem ERP. Ponieważ wszystkie operacje związane z przewozem mają być wykonywane w jednym systemie i wszystkie dane będą przechowywane i przetwarzane w jednym miejscu, to dostęp do nich będzie możliwy w czasie rzeczywistym, co ułatwi ich analizę w systemie klasy Business Intelligence.
Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO podkreśla, że korzyści z wdrożenia SAP Transportation Management System odniosą zarówno i klienci, jak i spółka. – Dzięki lepszemu planowaniu organizacji i rozliczania procesu przewozowego, lepszej współpracy i wymianie informacji z kontrahentami kontynuujemy podnoszenie poziomu obsługi klientów. Zastosowanie SAP TMS w naszej spółce powinno spowodować też poprawę efektywności operacyjnej i tym samym obniżenie kosztów – wyjaśnia Czesław Warsewicz. – To wszystko przełoży się na wzrost konkurencyjności PKP CARGO na rynku usług przewozowych i szerzej logistycznych – dodaje Warsewicz.
Wdrożenie SAP TMS to największe wdrożenie systemu informatycznego w historii PKP CARGO. Projekt jest podzielony na etapy – ostatni zostanie zrealizowany do końca 2025 roku.