Sieć sklepów Lidl jest prekursorem elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania e-samochodów dla klientów uruchomiła w 2017 r. w Poznaniu i Warszawie. Do 2025 r. wszystkie placówki Lidla mają posiadać takie stacje – poinformowała firma Elocity, dostawca m.in. aplikacji do obsługi takich obiektów.
Od 2017 r. Lidl rozwija infrastrukturę ładowania dla aut elektrycznych. Pod koniec 2023 r. stacje działały przy 60 sklepach, a spółka zapowiedziała, że planuje, aby do 2025 r. wszystkie placówki posiadały stacje ładowania. – Dążymy do zminimalizowania wpływu na zmiany klimatyczne i stałego ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Jednym z działań w tym zakresie jest wspieranie rozwoju elektromobilności – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.
Na koniec marca 2024 r. w Polsce funkcjonowało 3,5 tys. stacji ładowania. Lidla ma zaś ponad 850 sklepów.
Rozwój rynku sprawił, że sieć handlowa zdecydowała się na zmianę modelu udostępniania stacji oraz na wdrożenie narzędzi do zarządzania infrastrukturą ładowania i sprzedaży usług ładowania w wybranych lokalizacjach. W tym zakresie spółka Lidl Polska rozpoczęła współpracę z firmą Elocity. Ten podmiot dostarcza aplikację do obsługi użytkowników stacji EV, karty paliwe i narzędzia informatyczne do obsługi stacji.