Scania wprowadza na rynek silnik Super 11. Jak zapewnia producent pojazdów, jest to lekka, mocna i oszczędna jednostka napędowa, która uzupełnia serię układów napędowych Scania Super.
Silnik Super 11 jest o 85 kg lżejszy od silnika Super 13 i pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 7 proc. w porównaniu z silnikiem 9-litrowym. Nowy napęd jest dostępny w trzech zakresach mocy: 350, 390 oraz 430 KM, spełnia normy Euro 4, 5 i 6 i dzieli 85% swoich części z silnikiem Super 13. Silnik Scania Super 11 wyznacza nowy poziom osiągów i elastyczności w segmencie silników 11-litrowych. Niewielka waga silnika ma pozwolić operatorom transportu na zwiększenie ładowności tam, gdzie waga ma kluczowe znaczenie, bez uszczerbku dla mocy.
– Ten silnik jest lżejszy, bardziej ekonomiczny i elastyczny, a jednocześnie charakteryzuje się wytrzymałością i niezawodnością. To odpowiedni wybór dla operatorów transportu, którzy muszą zachować balans między wydajnością, ładownością i zrównoważonym rozwojem w codziennej pracy – mówi Ayyoob Zarmehri, manager produktu w Scania.
Nowy napęd spełnia normy emisji spalin Euro 4, 5 i 6. Model ten ma mieć szereg zastosowań transportowych: od transportu miejskiego po regionalny.
Zaletą Super 11 ma być to, że 85% jego podzespołów jest wspólnych z silnikiem Super 13, czyli będzie tańszy w eksploatacji.
Super 11 będzie dostępny w sprzedaży od czerwca 2025 r.