Holenderski dostawca specjalistycznych pojazdów dla branży logistycznej – Terberg Special Vehicles – otworzył przedstawicielstwo w Polsce. Spółka Terberg Tractors Polska odpowiada za import, sprzedaż, serwis i wynajem pojazdów, które mają zastosowanie m.in. w portach morskich, magazynach i na lotniskach.
Marka Terberg należy do Royal Terberg Group – holenderskiego holdingu z 155-letnią tradycją. Oferowane przez nią ciągniki terminalowe przeznaczone do transportu naczep m.in. w centrach dystrybucyjnych, magazynach, terminalach kontenerowych czy też na lotniskach, a także pojazdy do zastosowań RoRo w portach.
– Polska to dynamiczny i rosnący rynek za sprawą rozwijających się gospodarki i przemysłu. W szczególności branże logistyczna i przeładunkowa intensywnie się rozwijają i zwiększają znaczenie dla krajowej gospodarki. Przykładowo w 2023 Port w Gdańsku obsłużył 81 mln ton ładunków, co plasuje go na dziewiątym miejscu w Europie, przed tak ważnymi portami, jak Amsterdam, Walencja czy Marsylia – tak Łukasz Bąk, dyrektor generalny Terberg Tractors Polska tłumaczy decyzję o otwarciu w Polsce przedstawicielstwa firmy z Niderlandów.
Łukasz Bąk dobrze zna branżę TSL, w tym również sektor pojazdów specjalistycznych, którymi przez blisko dekadę zajmował się w strukturach Mercedes-Benz Trucks Polska.
W skład Royal Terberg Group wchodzą cztery marki: Terberg Special Vehicles (specjalistyczne ciągniki terminalowe), Terberg Environmental (pojazdy komunalne i rozwiązania do odbioru odpadów i recyklingu), Terberg Kinglifter (dokowane wózki widłowe) oraz Terberg Techniek (specjalistyczne modyfikacje i adaptacje pojazdów użytkowych).
Pojazdy powstają w 14 zakładach produkcyjnych, z czego trzy – w Holandii, Malezji i USA – zajmują się produkcją ciągników terminalowych.