Sprzedaż e-samochodów rośnie pomimo załamania rynku

MrsBrown, Pixabay

Statystyki rejestracji samochodów w marcu 2022 r. w Polsce wskazują na dalszy spadek wolumenu pojazdów, które trafiają do klientów. Rejestracja aut osobowych spadła aż o 17,4 proc. Najgorzej sprzedawały się auta z silnikiem diesla (-40,5 proc.), ale przy całej negatywnej tendencji jest pewien rodzaj samochodów, których sprzedaż rośnie. Chodzi o auta elektryczne – w marcu kupiliśmy 1151 egzemplarzy.

W segmencie aut dostawczych do 3,5 tony w marcu zarejestrowano 6140 sztuk, co oznacza spadek o 20,7 proc. Ciężarówki o wadze 3,5-16 t sprzedają się stosunkowo dobrze, chociaż ilości pojazdów, które znajdują nabywców nie są imponujące. W minionym miesiącu rejestracja wyniosła 228 egzemplarzy (o 3,21 proc. więcej niż przed rokiem).

Z kolei w kategorii ciężarówek o wadze 16 t zarejestrowano 2422 egzemplarze, co oznacza spadek aż o 19 proc.

– Obserwujemy pogłębiający się spadek sprzedaży samochodów osobowych, jak również dostawczych. Najlepszy wynik w mijającym miesiącu przypadł pojazdom ciężarowym w kategorii 3.5-16t, który w normalnych warunkach rynkowych można byłoby nazwać co najwyżej stagnacją – komentuje Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów. – Interesującym trendem jest spadek dynamiki rejestracji jednośladów stających się alternatywą dla samochodów, zwłaszcza o tej porze roku. Zauważalny jest także ponad stuprocentowy wzrost sprzedaży nowych samochodów elektrycznych, pokazujący jak mogą w najbliższym czasie zmienić się preferencje Polaków – dodaje.

Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego podkreśla, że najbardziej niepokoi ponad 20-proc. spadek rejestracji samochodów osobowych do firm oraz zmniejszająca się ilość rejestrowanych samochodów dostawczych i ciężarowych. – Warto też odnotować, że polscy klienci coraz chętniej wybierają samochody niskoemisyjne. Wydaje się, że w Europie jesteśmy już liderem, jeśli chodzi o odchodzenie od zakupu nowych samochodów osobowych z silnikiem diesla, bo tu spadek wyniósł ponad 40 proc., a ich udział w rynku to już zaledwie ok. 10 proc. – mówi Faryś.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane