DB Schenker podpisał umowę z Mercedes-Benz Trucks na zakup nowych ciągników eActros LongHaul, których seryjna produkcja ruszy w 2024 r., Elektryczne Mercedesy umożliwią teraz pokonywanie dłuższych dystansów, liczących ok. 500 km. Do tej porty e-ciężarówki obsługiwały tylko krótkie trasy.
– Model eActros LongHaul umożliwi wykorzystanie elektrycznych ciężarówek na długich trasach. Do naszej sieci dostaw drobnicowych możemy teraz włączyć zarówno pojazdy z nadwoziami wymiennymi, jak i ciągniki siodłowe do transportu dalekobieżnego. Mogą być one również wykorzystywane w transporcie FTL i LTL. Przykładamy dużą wagę do odpowiedzialności wobec środowiska i nieustannie szukamy ekologicznych rozwiązań – mówi Cyrille Bonjean, Head of Land Transport w DB Schenker Europe.
W Mercedesie eActros LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one długą żywotnością oraz większym zasobem energii do wykorzystania. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory w eActros LongHaul będzie można naładować z poziomu 20% do 80% w czasie krótszym niż 30 minut. Trzy zestawy akumulatorów zapewniają łącznie ponad 600 kWh pojemności, a dwa silniki elektryczne generują 400 kW mocy ciągłej i 600 kW mocy maksymalnej.