Przewoźnik drogowy Targor-Truck powiększa flotę aut z napędem na LNG. Firma posiada obecnie 300 pojazdów ciężarowych z czego 135 to ciągniki ekologiczne z napędem LNG i BioLNG. Wkrótce, za sprawą zamówienia złożonego na pojazdy IVECO, liczba tych aut zwiększy się do 150.
Targor-Truck to polski przewoźnik drogowy działający od prawie 50 lat. Firma w swojej historii przeszła przez kilka okresów transformacji. Teraz, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw i politykę Unii Europejskiej w zakresie dekarbonizacji, dąży do zapewnienia zeroemisyjnego transportu drogowego towarów w swoich usługach. Firma od kilku lat rozwija flotę pojazdów nisko- i zeroemisyjnych oraz inwestuje w cyfruzację (przygotowuje się do wdrożenia elektronicznego listu przewozowego e-CMR i rozwija swoje cyfrowe systemy do zarządzania transportem).
Więcej aut zasilanych LNG
W ciągu najbliższych kilku miesięcy, flota Targoru napędzana LNG zwiększy się do 150 samochodów ciężarowych. Przewoźnik zamówił właśnie ciągniki siodłowe marki IVECO z napędem gazowym.
– Świadomie podjęliśmy decyzję o przejściu na LNG / BioLNG i takim właśnie kierunku rozwoju. Sukcesywnie od kilku lat wymieniamy flotę aut własnych na nisko- i zeroemisyjne pojazdy. Dzięki temu mamy jeden z największych wskaźników dynamicznie rosnącego udziału paliw ekologicznych w zużyciu przez pojazdy pośród wszystkich firm transportowych w Polsce – mówi Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.
Targor-Truck potwierdza swoje dążenia do dekarbonizacji audytami Ecovadis oraz Supplier Assurance, wdrażając mechanizmy kontroli weryfikacji zgodności w swoim łańcuchu dostaw (przy wykorzystaniu najnowszego SAQ 5.0 dla przemysłu motoryzacyjnego). Wyniki tych audytów są udostępniane kontrahentom. Targor posiada też certyfikaty od dostawców paliw LNG / BioLNG, potwierdzające 100% redukcję emisji CO2 we flocie napędzanej paliwem LNG i BioLNG.
Niska emisja potwierdzona audytem
– Nie boimy się poddawać audytom, bo dzięki nim możemy udowodnić naszym klientom ekologiczność naszej floty i faktyczną redukcję emisji CO2 w naszych pojazdach. To ważne, zwłaszcza w kontekście restrykcyjnych wymogów unijnych w zakresie dążenia do całkowicie zrównoważonego transportu towarów – podkreśla Agnieszka Wierzbowska
Targor-Truck wykonuje usługi transportu drogowego towarów nie tylko na terenie Polski, ale też innych krajów Europy (Włochy, Hiszpania, Francja, Belgia, Holandia, Niemcy, Słowenia, Austria, Węgry, Czechy, Słowacja, Szwajcaria). Sieć dystrybucyjna paliw alternatywnych stale się powiększa, dzięki czemu coraz łatwiej jest planować trasy i tankowanie LNG i BioLNG na długich dystansach. Do krajów z dostępnością stacji BioLNG dołączyły niedawno Polska oraz Czechy i Słowacja.
Targor-Truck zapowiada dalsze inwestycje w ekologiczne zestawy ciężarowe, w których wykorzystuje też niskoemisyjne naczepy Berger.