YOLO chce postawić 2000 stacji ładowania e-samochodów

Bixusas, Pixabay

Spółka YOLO – oferująca do niedawna szybkie kredyty, zrezygnuje z tej działalności i chce wejść w nową. Firma notowana na GPW planuje budowę franchisingowej sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W ciągu 4 lat powstać może 2500 punktów ładowania czyli 2000 stacji.

Z związku z planowanym zmianą profilu działalności spółce zamierza rozwijać się w obszarze infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Jej celem jest stworzenie sieci, który do końca 2026 r. powinna liczyć 2500 punktów ładowania (1000 punktów szybkiego ładowania oraz 1500 podstawowych). Prace nad nią mają ruszyć jeszcze w 1 kwartale 2022 r. Na ten rok YOLO planuje stworzenie marki i otwarcie pierwszej stacji pokazowej.

Firma zamierza korzystać z programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”. Dzięki tej inicjatywie w całej Polsce ma powstać sieć ponad 17 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych oraz 20 stacji wodoru. Budżet programu wynosi 870 mln zł.

Szczegóły przedstawionych kierunków rozwoju spółka przedstawi w strategii na lata 2022 – 2026. Za ten obszar odpowiedzialny jest Paweł Kiciński, który dołączył do spółki pod koniec 2021 roku jako akcjonariusz i członek zarządu.

Na koniec listopada 2021 r. w Polsce funkcjonowało 3455 punktów ładowania – wynika z Licznika Elektromobilności, prowadzonego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.

– Rynek stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce ma bardzo duży potencjał rozwoju. Z szacunków ekspertów wynika, że W 2025 r. łączna liczba osobowych i dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce może być ok. dwudziestokrotnie wyższa niż obecnie i wzrosnąć do niemal 300 tys. szt. To stwarza duże zapotrzebowanie na budowę nowych punktów ładowania. Pomocny w realizacji tego celu będzie program NFOŚiGW – mówi Paweł Kiciński. – Dodatkowo pozyskujemy partnerów z Azji, wspólnie z którymi będziemy realizować projekt od strony technologicznej i finansowej – dodaje.

Nowy członek zarządu specjalizuje się w relacjach handlowych z Chinami i krajami Azji Płd-Wschodniej. Od ponad 10 lat rozwija kontakty z przedsiębiorcami m.in. z Szanghaju i w Hongkongu.

Oficjalne decyzje w zakresie zmiany profilu działalności YOLO podejmie 24 stycznia NWZA spółki. Wówczas akcjonariusze zadecydują również w kwestii zmiany nazwy, składu rady nadzorczej oraz splitu akcji.

Yolo ma za sobą zakończony proces przeglądu opcji strategicznych. W październiku dzięki umowie sprzedaży portfela wszystkich wierzytelności pożyczkowych spółka jednocześnie zakończyła działalność w segmencie finansowym.

Podobne wiadomości
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane