Sieć handlowa Żabka zasila swoją flotę pracowniczą 500 autami hybrydowymi Toyota Yaris Cross. Pierwsze egzemplarze są już użytkowane, a kolejne dołączą do firmowej floty do końca 2022 r. Pojazdy dostarcza Toyota Bońkowscy, dealer Toyoty z Wielkopolski. Za zarządzanie flotą odpowiedzialny jest NFM Nivette Fleet Management.
Toyoty Yaris Cross trafią głównie do kadry terenowej: do partnerek i partnerów sprzedaży, rozwoju sieci, ekspansji, adaptacji oraz audytu. – 500 nowych samochodów hybrydowych to nasz kolejny krok mający na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego w miastach oraz w regionach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia powietrza – mówi Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Toyota Yaris Cross to miejski crossover zbudowany na wydłużonej platformie TNGA-B. To najmniejszy SUV Toyoty, który może być wyposażony w napęd na cztery koła AWD-i. Pod maską Yarisa Cross pracują benzynowe i hybrydowe napędy, które powstają w polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Samochód w hybrydowej wersji z napędem na przód zużywa średnio od 4,4 l/100 km, a w wariancie AWD-i od 4,7 l/100 km, co bezpośrednio ma przełożyć się na niższe emisje gazów cieplarnianych we flocie własnej.
Flotą nowych aut zarządza firma NFM Nivette Fleet Management.
Sieć handlowa Żabka korzysta już z zeroemisyjnych pojazdów dostarczonych przez Volkswagen Samochody Dostawcze oraz Volvo Polska (Volvo FL Electric z zabudową typu chłodnia, dostosowany do specyficznych potrzeb sieci). Obecnie flota Żabki liczy w sumie około 1600 aut, są wśród nich zarówno auta dostawcze jak i osobowe.
Od 2019 r. Żabka prowadzi także testy zeroemisyjnych pojazdów dostawczych, np. w lipcu br. testowała elektryczny pojazd ciężarowy Scania 25P. Sieć zainwestowała także we własne stacje ładowania aut elektrycznych w centrach logistycznych, zlokalizowanych w Nadarzynie i Plewiskach oraz w centrali w Poznaniu.
Działania na rzecz ograniczenia emisji w łańcuchu wartości są jednym z celów wyznaczonych w Strategii Odpowiedzialności firmy. Żabka planuje osiągnąć do 2025 roku neutralność klimatyczną w zakresie bezpośrednich emisji wynikających ze spalania paliwa w centrach logistycznych, związanych z flotą i czynnikami chłodniczymi oraz w zakresie pośrednich emisji wynikających z konsumpcji energii elektrycznej przez centra logistyczne i centralę firmy (zakres 1 i 2 emisji gazów cieplarnianych zgodnie z GHG Protocol).