Zelektryfikowane naczepy na testach w DB Schenker

DB Schenker

DB Schenker testuje naczepy eTrailers od Trailer Dynamics. Dzięki ich zastosowaniu operator logistyczny obniżył zużycie oleju napędowego o 24-55 proc. – w zależności m.in. od topografii pokonywanej trasy.

Test nowatorskich naczep przeprowadziły firmy DB Schenker, Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group. Naczepy eTrailers mogą wnieść znaczący wkład w dekarbonizację transportu lądowego. Wyposażone są w elektryczny układ napędowy, które wspomagają ciągnik siodłowy energią, np. przy ruszaniu lub pokonywaniu wzniesień.

Dzięki testowi drogowemu, przeprowadzonemu we Francji wiosną 2023 r., można było po raz pierwszy zweryfikować realne oszczędności w zużyciu oleju napędowego podczas rzeczywistej eksploatacji. W profesjonalnym teście porównano zużycie paliwa ciągnika z konwencjonalną naczepą vs. z naczepą wspomaganą silnikiem elektrycznym.

Naczepa eTrailer M300 firmy Trailer Dynamics wspierała ciągnik siodłowy na całej trasie testowej i w czasie rzeczywistym sterowała zelektryfikowaną osią. Oszczędności różniły się w zależności od topografii i rodzaju pokonywanej trasy.

Wynik kolejnego testu pokazał, że można dokładnie przewidzieć całkowite zużycie energii elektrycznej oraz paliwa, a tym samym oszacować oszczędności w zapotrzebowaniu na olej napędowy. W tym celu Trailer Dynamics opracował oprogramowanie do analizy wydajności. Rzeczywiste zużycie energii w teście odbiegało od prognoz tylko o 0,7% i 0,9%. Dalsze testy w sieci DB Schenker będą kontynuowane w ciągu tego roku.

– Test z Trailer Dynamics pokazuje, że e-naczepy mogą stanowić ważny element transformacji energetycznej. Jesteśmy pod wrażeniem, jak łatwy w codziennej obsłudze jest system naczep eTrailers – mówi Wolfgang Janda, Head of System Operations w DB Schenker Europe.

Abdullah Jaber, CEO Trailer Dynamics dodaje, że firmie udało się podczas testów przeprowadzić weryfikację cyfrowych modeli symulacyjnych, w odniesieniu do potencjału redukcji emisji spalin przez ciągnik siodłowy i zużycia energii przez naczepę eTrailer.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane