Prezesi producenta taboru kolejowego – Alstomu oraz spółki CLIP Intermodal podpisali umowy na dostawy 13 lokomotyw wielosystemowych Traxx trzeciej generacji. Pojazdy będą miały homologację na Polskę, Niemcy Belgię, Luksemburg, Austrię i Francję.
Lokomotywy Traxx tradycyjnie wyprodukuje zakład Alstom w niemieckim Kassel, wykorzystując nadwozia zbudowane we wrocławskim zakładzie Alstom Polska.
Lokomotywy zostaną wykorzystane do prowadzenia pociągów intermodalnych między Polską i Francją. – Po rozbudowie terminalu intermodalnego w Swarzędzu zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych stanowi kolejny znaczący krok w rozwoju CLIP Group. Skoro posiadamy terminal z ośmioma torami przeładunkowymi o rocznych możliwościach ponad 1 mln TEU, własną flotę 500 wagonów intermodalnych, to naturalną konsekwencją jest inwestycja we własne lokomotywy – powiedziała Agnieszka Hipś, prezes CLIP Group.
Lokomotywy wielosystemowe Traxx trzeciej generacji umożliwiają prowadzenie cięższych ładunków w porównaniu do innych lokomotyw tej samej klasy. Jednostki zamówione przez CLIP Group mogą osiągać prędkość 160 km na godzinę i będą wyposażone w wiodący system sygnalizacji Onvia (wcześniej znany jako Atlas). Jest to narzędzie pokładowe Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS).
– Jesteśmy dumni, że pojazdy Alstom od wielu lat wspierają rozwój branży transportowej w Polsce i pomagają operatorom logistycznym w realizacji ich strategicznych celów. W przypadku zamówień od CLIP Intermodal, po raz pierwszy będziemy dostarczać lokomotywy dla krajowego, prywatnego operatora w korytarzu europejskim Francja – Polska – podkreśla Sławomir Cyza, prezes Alstom Polska.