ČD Cargo zamówiło dwa Vectrony AC z silnikami diesla

lokomotywa Vectron AC
ČD Cargo

Czeski przewoźnik kolejowy ČD Cargo podpisał umowę z Siemens Mobility na 2 dostawę dwóch lokomotyw elektrycznych Vectron AC wyposażonych w dodatkowy napęd spalinowy (diesel power module). Jest to pierwsze zamówienie na pojazdy tego typu w Czechach.

Lokomotywy zostaną dostarczone przewoźnikowi wiosną 2023 r. W ramach zawartego kontraktu Siemens zobowiązał się do świadczenia usług utrzymania pojazdów w okresie czterech lat.

ČD Cargo eksploatuje już 12 lokomotyw Vectron, które spółka kupiła na własność. Dwie nowe lokomotywy elektryczne będą zasilane prądem przemiennym (AV) i będą przystosowane do jazdy po liniach z napięciem 15 kV i 25 kV. W Czechach wstępują dwa systemy zasilania: 3 kV (DC) i 25 kV (AC), co oznacza, że pojazdy będą wykorzystywane do kursowania do Niemiec i Austrii, gdzie obowiązuje system zasilania 15 kV. Dodatkowy silnik spalinowy pozwoli lokomotywom na przejazd po liniach z innymi systemami zasilania lub po trasach niezelektryfikowanych.

– W naszym oddziale w Austrii eksploatujemy 3 dzierżawione lokomotywy elektryczne z dodatkowym silnikiem spalinowym i mamy bardzo pozytywne doświadczenia z tą technologią. Pozwala ona wyeliminować konieczność korzystania z lokomotywy manewrowej na ostatniej mili, czyli na bocznicach naszych klientów – mówi Tomáš Tóth, prezes ČD Cargo. – Mamy też bardzo dobre doświadczenia z lokomotywami Siemens Vectron, dlatego cieszymy się, że powiększymy flotę o dwie jednostki tej serii z silnikiem DPM – dodaje.

Lokomotywy Vectron AC z silnikiem DPM będą wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS Level 2 Baseline 3. Zainstalowane zostaną w nich również urządzenia systemów czeskich kolei (PZB, LZB i Mirel). Pojazd będzie dopuszczony do eksploatacji w Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Austrii i na Węgrzech.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane