Chińczycy interesują się współpracą z PKP CARGO

PKP Cargo

Podczas trwających w Monachium targów Transport Logistic 2019 prezes PKP CARGO odbył kilka rozmów z istotnymi parterami handlowymi, m.in. z przedstawicielami portu w Duisburgu oraz z reprezentantami DB Cargo. Targi były też okazją do rozmowy z chińskim armatorem Cosco Shipping Lines o przewozach kontenerów z polskich portów na południe i zachód Europy.

Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO rozmawiał z chińskim Cosco Shipping Lines o możliwościach rozwijania współpracy. Spółka z Szanghaju posiada ponad 300 kontenerowców o łącznej ładowności 1,64 miliona TEU i jest znaczącym operatorem na szlakach handlowych między Chinami a Europą. – Transport towarów statkami z Dalekiego Wschodu do Europy trwa 50-60 dni, potem kolejne dni zajmuje rozładunek kontenerów w portach i ich przewóz do odbiorców w różnych państwach Europy. Stronie chińskiej zależy na tym, aby ten proces usprawnić i maksymalnie skrócić, co otwiera pole do naszej współpracy – mówi Czesław Warsewicz.

– PKP CARGO realizuje strategię rozwijania przewozów intermodalnych na europejskim szlaku północ-południe i w kierunku Europy Zachodniej, chcemy też w coraz szerszym stopniu pełnić rolę operatora logistycznego i te czynniki powodują, że PKP CARGO jest atrakcyjnym partnerem biznesowym dla zagranicznych podmiotów – dodaje.

Prezes Warsewicz zwraca uwagę, że zainteresowanie współpracą ze strony chińskich przedsiębiorstw wynika też z faktu, iż PKP CARGO planuje otwarcie w Państwie Środka spółki zależnej lub przedstawicielstwa, którego zadaniem będzie obsługa klientów nadających ładunki z Chin do UE.

W Monachium doszło też do kolejnej tury rozmów PKP CARGO z Duisburger Hafen (Duisport), operatorem portu śródlądowego w Duisburgu na Renie, które są pokłosiem podpisania w kwietniu listu intencyjnego między obiema spółkami na temat rozbudowy połączeń intermodalnych między Polską a Niemcami.

Na obecnym etapie strony ustalają treść umów biznesowych, których efektem ma być przede wszystkim poprawa jakości obsługi klientów i żeby to osiągnąć konieczne jest przygotowanie takiej oferty usługowej, która przyczyni się do skrócenie czasu i zmniejszenia kosztów przewozu i przeładunku towarów.

– Rosną przewozy kolejowe na Nowym Jedwabnym Szlaku, tym samym rośnie też pozycja i znaczenie PKP CARGO oraz portu w Duisburgu w tej wymianie handlowej. Przez Polskę kierowana jest bowiem większość pociągów z Chin, a Duisburg jest końcowym hubem NJS – stwierdza Czesław Warsewicz. – Na pewno potoki tych ładunków będą coraz większe i wspólnie musimy zadbać o to, aby kontenery sprawnie się przemieszczały między Państwem Środka a Polską, Niemcami i innymi państwami UE – mówi prezes.

Odmienny charakter miały natomiast rozmowy PKP CARGO z DB Cargo. Ogniskowały się one wokół wyzwań, przed jakimi stają koleje towarowe w Unii Europejskiej. UE postuluje m.in., aby do 2030 roku aż 30 proc. wszystkich towarów było przewożonych koleją, co jest poważnym wyzwaniem.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *