Mercedes-Benz otworzył przy fabryce samochodów w Bremie Automotive Logistics Centre. W obiekcie magazynowane są akumulatory do nowego modelu Mercedes-EQ EQE. Za ich dostawy z oddalonej o 650 km fabryki Mercedes-Benz w Stuttgarcie odpowiada przewoźnik kolejowy DB Cargo. Obie firmy chwalą się, że będą pracować przy produkcji samochodów zeroemisyjnych, wykorzystując zeroemisyjną kolej.
Centrum logistyki akumulatorów w Bremie ma być podstawą koncepcji logistyki neutralnej dla klimatu. Obiekt będzie zaopatrywał sąsiednią fabrykę samochodów w systemy zasilania dla nowego modelu Mercedes-EQ EQE. Od 2022 r. DB Cargo będzie transportować akumulatory do e-samochodów z fabryki w Stuttgarcie i dostarczać je na linię montażową w Bremie.
Ciągnikami na linię
Otwarte centrum logistyczne umożliwia DB Cargo manewrowanie pociągami wzdłuż hal montażowych. Akumulatory litowo-jonowe są składowane w hali akumulatorów, gdzie są następnie przygotowywane do dostarczenia ich na linię montażową. Do obsługi ładunków wykorzystywane są ciągniki elektryczne.
Tak wygląda dostawa akumulatorów do fabryki Mercedesa:
– Redukcja CO2 w całym łańcuchu dostaw to założenie z naszej strategii Ambition 2039. Zamierzamy całą naszą globalną sieć produkcyjną oprzeć na zrównoważonym i przyjaznym dla środowiska transporcie – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.
Rozszerzenie współpracy
Jeden pociąg towarowy może przewieźć tyle ładunków, co 52 ciężarówki. Dzięki temu oszczędza się od 80 do 100% emisji CO2 w porównaniu z transportem drogowym. – Jesteśmy dumni, że Mercedes-Benz powierza nam nie tylko dostawy nowych samochodów do wszystkich krajów europejskich, ale także dostawę akumulatorów do swoich zakładów produkujących e-pojazdy – podkreśliła dr. Sigrid Nikutta, prezes DB Cargo. – Akumulatory są ciężkie i należy się z nimi obchodzić ostrożnie, dlatego będziemy zapewniali transport baterii wprost na linię montażową – dodała.