Niemiecki przewoźnik kolejowy podpisał z Siemens Mobility umowę ramową na dostawę 400 lokomotyw serii 248 z silnikiem spalinowym oraz elektrycznym. Jej wartość przekracza miliard euro. Dostawa pierwszych 100 pojazdów rozpocznie się w roku 2023.
Według DB Cargo nowe pojazdy pozwolą zmniejszyć emisję CO2 o 17 000 ton przez tabor spółki. Dwunapędowe lokomotywy to także realne oszczędności – do 8 mln litrów oleju napędowego rocznie.
– Dzięki zamówieniu pojazdów Vectron Dual Mode DB Cargo inwestuje w przyszłościowy, zrównoważony i ekonomiczny tabor kolejowy. Jako alternatywa dla konwencjonalnej lokomotywy spalinowej, która sprawdzi się na zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych odcinkach linii – mówi Albrecht Neumann, prezes dywizji Rolling Stock w Siemens Mobility.
Celem DB Cargo jest wyposażenie około 70 proc. posiadanych lokomotyw spalinowych w innowacyjne napędy do 2030 roku.