Firma FedEx Express poinformowała o rozpoczęciu procedur związanych z transportem na terenie USA pierwszych szczepionek przeciw COVID-19 produkowanych przez Pfizer. Transport leku będzie realizowany w ramach usługi FedEx Priority Overnight, przy wykorzystaniu monitoringu przesyłek FedEx Priority Alert.
W związku z decyzją amerykańskiej Agencji Żywności i Leków o awaryjnym dopuszczeniu opracowanej przez Pfizer-BioNTech szczepionki przeciwko COVID-19, FedEx rozpocznie transport szczepionek w ramach usługi FedEx Priority Overnight, przy wykorzystaniu monitoringu przesyłek FedEx Priority Alert. W efekcie wspólnych, wielomiesięcznych przygotowań i planów, opracowywanych wspólnie z Pfizer i innymi firmami farmaceutycznymi, a także władzami federalnymi i stanowymi, pierwsze szczepionki trafią do centrów szczepień na terenie Stanów Zjednoczonych. Dystrybucja szczepionek będzie rozłożona równomiernie pomiędzy głównych przewoźników cargo, a FedEx we współpracy z klientami z sektora ochrony zdrowia, przygotowuje się już do transportu kolejnych partii szczepionek i innych, związanych z nimi dostaw.
Globalna sieć transportowa FedEx jest przygotowana do obsługi dostaw szczepionek dzięki rozwiązaniom zapewniającym stałą temperaturę w transporcie, monitoring przesyłek niemal w czasie rzeczywistym, a także dzięki pracownikom z doświadczeniem w ochronie zdrowia. – To jedno z najważniejszych zadań w naszej historii i jesteśmy dumni mogąc wesprzeć starania w kierunku zakończenia pandemii – powiedział Raj Subramaniam, prezes FedEx Corp.
Transport szczepionek zostanie wyposażony w rozwiązanie FedEx SensAware ID. Jest to czujnik, działający w oparciu o technologię Bluetooth, który zapewni tym wrażliwym na temperaturę przesyłkom odpowiednie warunki w trakcie podróży w ramach amerykańskiej sieci transportowej FedEx i usługi FedEx Priority Overnight. Technologia SenseAware, pozwoli pracownikom zespołu FedEx Priority Alert na monitoring przesyłek niemal w czasie rzeczywistym. Technologię tę uzupełni rozwiązanie FedEx Surround, wykorzystujące sztuczną inteligencję i narzędzia predykcyjne do aktywnego monitoringu otoczenia, dając pracownikom wsparcia możliwość interwencji w przypadku, gdy warunki pogodowe czy drogowe, mogłyby wpłynąć na opóźnienie dostawy.