Litewski przewoźnik kolejowy LTG Cargo poinformował o rozpoczęciu przewozów paliw z litewskiej rafinerii Orlen Lietuva w Możejkach, przez Łotwę do Estonii. Kontrakt na dostawy paliwa spółka wygrała w przetargu ogłoszonym przez przedsiębiorstwo paliwowe.
Cała nowa trasa obsługiwana przez LTG Cargo ma długość 311 km. Zaczyna się na litewskiej stacji towarowej w Bugeniai (należy do Orlen Lietuva) a kończy na stacji Valga w Estonii. Pociągi przewożą tą trasą produkty pochodzące z jedynej w krajach bałtyckich rafinerii w Możejkach.
– Rozszerzamy naszą działalność obsługując jedną z największych firm w naszym regionie i świadcząc przewozy ładunków na Łotwie i w Estonii. Dotychczas przewoziliśmy ładunki z rafinerii tylko na terenie Litwy – informuje Eglė Šimė, prezeska LTG Cargo. – Do realizacji nowego kontraktu przygotowaliśmy lokomotywy homologowane na Łotwie oraz zebraliśmy zespół przygotowanych maszynistów. Zamierzamy rozwijać przewozy międzynarodowe, w tym oferować kolejnym klientom transport ładunków do Estonii – dodaje Šimė.
Cytowany w komunikacie przewoźnika prezes Orlen Lietuva, jest zadowolony z faktu, że w przetargach na transport paliw startuje coraz więcej przewoźników. – Dobrze, że istnieją prywatni przewoźnicy, którzy są w stanie świadczyć kolejowe przewozy towarowe w krajach bałtyckich. Rosnąca konkurencja między przewoźnikami jest korzystna dla wszystkich i wpływa to pozytywnie na koszty logistyczne ORLEN Lietuva – mówi Radosław Misztalewski.
LTG Cargo przewozi ładunki w krajach bałtyckich składami o masie do 5300 ton z konwencjonalnymi wagonami lub z cysternami. Aktualnie przewozów ładunków z Litwy do Estonii trwa około tygodnia. LTG Cargo liczy na przyspieszenie transportów, kiedy ukończona będzie linia Rail Baltica.