MSC i DB Schenker zasilą statki biopaliwem

MSC

Niemiecki operator logistyczny DB Schenker podpisał ze szwajcarską linią żeglugową MSC umowę dotyczącą zakupu i wykorzystania biopaliw w transporcie oceanicznym. Zgodnie z jej treścią, w 2023 r. co najmniej 30 tys. TEU zostanie transportowanych po oceanach z zerową emisją CO2.

DB Schenker rozwija usługi obojętnego dla środowiska frachtu morskiego. W ramach umowy zawartej z MSC, liderem morskich przewozów kontenerowych, 12 tys. ton biopaliwa zostanie zmieszanych z paliwem tradycyjnym, aby zasilić kontenerowce. Statki zostaną wykorzystane do przewozów ładunków drobnicowych (LCL), ładunków pełnokontenerowych (FCL) i ładunków w temperaturze monitorowanej (kontenery chłodnicze).

Ilość zakupionego biopaliwa wystarczy, aby zaoszczędzić dodatkowe 35 tys. ton ekwiwalentu CO2 w całym łańcuchu dostaw. Pozwoli to na przewiezienie ok. 30 tys. kontenerów (TEU) przy zerowej emisji CO2 netto, w zależności od sposobu wykorzystania paliwa podczas żeglugi.

Zawarta między DB Schenker i MSC umowa dotyczy zakupu biopaliwa drugiej generacji – pochodzącego z zużytego oleju kuchennego – zamiast konwencjonalnego paliwa żeglugowego opartego na paliwach kopalnych.

12 tys. ton biopaliwa zostanie zmieszanych w ilości 20-30 proc., co po zmieszaniu z tradycyjnym paliwem da ok. 50 tys. ton biopaliwa do wykorzystania na statkach kontenerowych MSC.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane