Punktualność pociągów towarowych wzrosła o 5,1 proc.

Tomasz Kowal

W II kwartale 2023 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 53,6% pociągów towarowych – informuje Urząd Transportu Kolejowego. W przypadku pociągów pasażerskich, od kwietnia do czerwca 2023 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 91,1% składów.

Najwyższą punktualność pociągów towarowych w tym okresie odnotowano w maju – 55%. W kwietniu punktualność składów towarowych wyniosła 53,4%, natomiast w czerwcu 52,2%.

Średnie opóźnienie pociągu towarowego w II kwartale 2023 r. wyniosło 613 minut. Na 48 808 opóźnionych pociągów 73% stanowiły te, których opóźnienie wynosiło minimum 120 minut.

W przypadku pociągów pasażerskich, od kwietnia do czerwca 2023 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 91,1% składów (przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund). Najwyższy poziom punktualności pociągów pasażerskich w II kwartale odnotowano w kwietniu – 92,4%. W kolejnych miesiącach odnotowano spadek tego wskaźnika do 91,8% w maju i 89,1% w czerwcu.

– Dane o drugim kwartale w punktualności pasażerskiej można podzielić na dwa okresy – pierwszy z nich obejmował czas po korekcie rozkładu jazdy w marcu, gdy w kwietniu i maju punktualność pasażerska poprawiła się i czerwiec, kiedy ponownie wynik punktualności dla całego rynku nie przekroczył 90%.Trwające prace w obszarze warszawskiego węzła kolejowego, a także zdarzenia losowe i pojawiające się problemy z taborem czy zjawiskiem wydłużonego lokowania podróżnych na stacjach linii nr 20 przełożyły się na niższe niż w poprzednich latach wyniki punktualności u przewoźników korzystających z warszawskiego węzła kolejowego – komentuje wyniki punktualności dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane