PŻM znacząco poprawiła przewozy w roku 2019

Balcer~commonswiki

Statki Polskiej Żeglugi Morskiej przewiozły 16,8 mln ton ładunków, czyli o o 2,2 mln ton więcej niż w 2018 r. Wzrost o 15,5 proc. przewiezionych towarów PŻM osiągnęła mimo trudnego rynku z powodu niskich stawek frachtowych.

PŻM tłumaczy, że dodatkowo wszyscy armatorzy zmuszeni byli w zeszłym roku do ponoszenia dużych, dodatkowych kosztów, związanych z dostosowaniem statków do nowych przepisów (konieczność montażu urządzeń do neutralizowania organizmów morskich w wodach balastowych).

Jeśli chodzi o strukturę ładunkową, PŻM w 2019 r. najwięcej przewiozła zboża (4,1 mln ton i wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 20,8 proc.) oraz nawozów sztucznych (1,8 mln ton, wzrost aż o 61,9 proc.). Sporo przewieziono także szczególnie wysoko wycenianego ładunku, czyli wyrobów stalowych (576 tys. ton, wzrost o 24,7 proc.).

Struktura przewozów pozostałych ładunków przedstawia się następująco : śruta drewniana – 746 tys. ton, fosforyty – 703 tys. ton, kategoria określana jako “inne” – 482 tys. ton, sól drogowa – 316 tys. ton, ruda żelaza – 95 tys. ton, siarka – 55 tys. ton, węgiel i koks – 45 tys. ton.

Dodatkowe 7,9 mln ton ładunków (wzrost o 7 proc.) statki PŻM przewiozły na rachunek czarterujących w ramach umów typu time-charter, gdzie frachty pobierane są nie za ilość ton ale za ilość dni czarteru.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane