Raben kupuje Mercedesy i naczepy Schmitz Cargobull

Grupa Raben

Flotę Grupy Raben zasili 26 ciągników marki Mercedes Actros najnowszej generacji oraz prawie 180 naczep firmy Schmitz Cargobull, dostarczonych przez EWT Truck & Trailer Polska.

Firmę Raben Transport od lat łączą partnerskie relacje z Mercedes-Benz Trucks Polska. W 2021 roku spółka zdecydowała się kupić 26 modeli MB Actros piątej generacji, które do końca marca zasilą flotę Grupy Raben. – Nowoczesna flota nie tylko poprawia komfort pracy i bezpieczeństwo naszych kierowców, ale przyczynia się również do optymalizacji kosztów transportowych, co w obliczu dzisiejszej sytuacji rynkowej jest niezbędne, aby budować przewagę konkurencyjną – komentuje Piotr Banasiak, dyrektor zarządzający Raben Transport.

Kamery zamiast lusterek

Nowe Actrosy wyposażone są w system PPC (Predictive Powertrain Control) stosowany w poprzedniej wersji ciągnika tylko na drogach szybkiego ruchu, natomiast nowe rozszerzenie funkcji PPC umożliwia wykorzystanie zalet systemu również na drogach krajowych. Predictive Powertrain Control łączy sposób jazdy dostosowany do topografii trasy z pracą automatycznego systemu przełączania biegów i w połączeniu z odpowiednio ustawionymi parametrami umożliwia zaoszczędzenie nawet 5% paliwa. System bazuje na lokalizacji satelitarnej i mapach 3D. Z kolei zastosowanie tzw. inteligentnych tachografów 4 generacji, umożliwia automatyczne czytanie danych oraz zdalne kontrole drogowe, bez potrzeby zatrzymywania pojazdu przez służby kontrolne.

W pojazdach zastosowano system Active Brake Assist 5, umożliwiający automatyczne  wyhamowanie pojazdu w razie stwierdzenia przez urządzenia pomiarowe zagrożenia w ruchu drogowym np. nagłe wtargnięcie pieszego na drogę. Całkowitą nowością w pojazdach są zaś kamery MirrorCam, które zastępują lusterka zewnętrzne, zapewniają lepszą widoczność i większe bezpieczeństwo podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu. Dodatkowo pozwalają obniżyć zużycie paliwa ponieważ nie powstają opory powietrza występujące przy tradycyjnych lusterkach.

– Cieszę się, że razem z nowym Top-Management w Raben Transport będziemy kontynuować naszą współpracę i szukać nowych rozwiązań biznesowych, wykorzystując potencjał obu naszych firm – mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska. – Grupa Raben nie jest standardowym klientem kupującym samochody, ale także dostawcą realizującym przewozy dla naszych fabryk. Co jest bardzo istotne, nasz partner biznesowy kładzie nacisk na ekonomiczność i bezpieczeństwo floty, a także zmniejszenie wpływu na środowisko. Dowodem na to jest odbiór kolejnej partii nowych Actrosów. Za to wszystko bardzo dziękuję i cieszę się na dalszą naszą współpracę – dodaje.

Naczepy MEGA i Power Curtain

Raben Transport postawiło także na sprawdzoną markę Schmitz Cargobull, zamawiając aż 178 naczep różnego typu, dystrybuowanych przez firmę EWT Truck & Trailer Polska. Dział transportu krajowego wzbogaci się o naczepy Schmitz SCS Standard w wersji kurtyna uniwersalna oraz kurtyna model X-Line, charakteryzujący się obniżoną masa własną, co umożliwia efektywniejsze  wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Z kolei do transportu międzynarodowego wykorzystywane będą naczepy w wersji MEGA. Na uwagę zasługują również naczepy typu Power Curtain będące alternatywą dla naczepowych desek i posiadające specjalny certyfikat do przewozu opon.

– Naczepy kurtynowe z plandeką z listwami pionowymi są stosowane głównie w sektorze motoryzacyjnym, do transportu części zamiennych. Zabudowa z plandeką Schmitz Cargobull z listwami pionowymi stanowi idealne rozwiązanie, ponieważ plandeka charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mocowania bocznego. Ponadto z uwagi na możliwość zrezygnowania z desek burtowych w przypadku tego rodzaju zabudowy, znacznie skrócony zostaje czas załadunku i rozładunku towaró – wyjaśnia Jacek Fiuk, key account manager w EWT Truck & Trailer Polska.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane