TFR uruchomił najdłuższy pociąg na świecie


Południowoafrykański przewoźnik kolejowy Transnet Frieght Rail (TFR) ponownie pobił rekord świata uruchamiając najdłuższy pociąg na świecie. W 375 wagonach przetransportowano mangan z kopalni w Sishen do stacji w Saldaha. Długość pociągu wyniosła 4 km.

TFR należy do grupy Transnet SOC. Uruchomiony przez spółkę pociąg przejechał 861 km po linii Ore Export Line, która prowadzi od jednej z największych na świecie kopalni rudy żelaza, położonej nieopodal Sishen do portu morskiego w Saldaha.

Poprzedni rekord świata w długości pociągu również został ustanowiony przez przez TFR na tej samej trasie – w składzie były 342 wagony.

Przed uruchomieniem rekordowego, niezwykle ciężkiego składu zmodernizowano fragment linii: między Hotazel i Sishen podniesiono parametry toru do 30 ton na oś.

Standardowe pociągi z manganem składały się z 312 wagonów. Dzięki wydłużeniu składu do 375 wagonów zwiększono objętość przewiezionego ładunku z 19 656 ton do 23 625 ton.

– Naszym celem jest operowanie ciężkimi pociągami, do czego jesteśmy przygotowani pod względem eksploatacji taboru i przygotowania infrastruktury. Ten cel wynika z naszej strategii, która zakłada przenoszenie ładunków z dróg na kolej – mówi Lloyd Tobias, dyrektor naczelny TFR.

Grupa Transnet SOC systematycznie zwiększa przewozy manganu. W latach 2012-2013 przewiozła 5 mln tego surowca, a w latach 2018-2019 zwiększyła przewozy do 15,1 mln ton. Nadawcami manganu jest 15 eksporterów w RPA.

Ponieważ Transnec zamierza rozwijać przewozy z wykorzystaniem bardzo długich składów, zastanawia się nad rozbudową infrastruktury i dobudową nowego toru na linii między kopalnią i portem morskim.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane