Tegoroczne Targi TransLogistica Poland, odbywające się w dniach 5-7 listopada w Warszawie, będą okazją nie tylko do spotkań biznesowych, lecz także miejscem finału akcji “Pomagamy dzieciom”, która 16 września wystartuje w sieci. To wspólna inicjatywa firmy Adar i targów TransLogistica we współpracy ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.
Każde dziecko powinno mieć prawo do dzieciństwa i bezpieczeństwa zapewnionego przez swoich rodziców. Jednak nie każde z nich te06go doznaje. Poznaliśmy wiele dzieci, które z różnych powodów zostały odebrane biologicznym rodzicom. Ich historie są fundamentem akcji “Pomagamy dzieciom”.
– SOS Wioski Dziecięce poznaliśmy dzięki naszym pracownikom, którzy już wcześniej wspierali ich działania. To od nich usłyszeliśmy o ogromnej energii ludzi tam działających, którzy każdego dnia pracują, aby dzieciaki poznały prawdziwe znaczenie słowa rodzina. Takie historie zmieniają nastawienie człowieka do codzienności. Dlatego działamy i angażujemy się, aby pomagać! Wierzę, że i tym razem wspólnie pokażemy siłę branży TSL – mówi Paulina Raszczyk, przedstawiciel firmy Adar.
– Cieszymy się, że łącząc siły targów TransLogistica Poland oraz firmy Adar mamy szansę na przeprowadzenie działań wspierających SOS Wioski Dziecięce. Społeczna odpowiedzialność jest dla nas bardzo ważna, dlatego z dużym entuzjazmem włączamy się w Akcję “Pomagamy Dzieciom”. Mamy nadzieję, że naszym zaangażowaniem będziemy w stanie zmobilizować branżę TSL do czynienia dobra – także na co dzień – dodaje Paweł Konowałek, dyrektor targów TransLogistica Poland.
Celem akcji jest wsparcie działalności SOS Wioski Dziecięcej w Karlinie, która obecnie stanowi dom dla ponad 50 dzieci. Ci młodzi ludzie wychowywani są przez rodziców SOS, którzy od pierwszego dnia pracują z nimi. Tworzą razem rodzinę, która każdego dnia siada przy wspólnym stole i rozmawia. Tego typu sytuacje były wcześniej dla tych dzieci obce. Niestety.
– Dzieci, które do mnie przychodziły, miały za sobą różne przeżycia. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, w jaki sposób odcisnęło się to na ich życiu, psychice, emocjach czy relacjach z innymi. Każda minuta mojej pracy pokazywała, że mogę coś zrobić, naprawić, pokazać im, w jaki sposób sami mogą sobie też z tym poradzić. Chodzi o to, aby cały czas z nimi być. Żeby ich wspierać, pokazywać, że można być innym i przede wszystkim szczęśliwym – tak o swojej misji bycia mamą SOS wypowiadała się Danuta Ulidowicz – najdłużej pracującej mama SOS na świecie.
Lista zaangażowanych osób się nie kończy!
Działania promocyjne akcji rozpoczną się w połowie września i będą prowadzone głównie w internecie, m.in. na stronie pomagamydzieciom.adar.pl. Akcja będzie trwała do 6 listopada, gdzie w trakcie drugiego dnia targów TransLogistica Poland odbędzie się finałowa transmisja live prowadzona w strefie firmy Adar. Do działań sukcesywnie dołączają kolejne osoby i firmy z branży TSL. Na pokładzie jest już wiele twarzy i podmiotów z branżu transportu, takich jak Adrian Poździej, Maciek Tkaczyk, Sławek Nasierowski, Cezary polscy truckersi, Kempa Trucker, Miki Dabes, Dzidziuś VOLVO i inni.
– Dlaczego warto pomagać? W dzisiejszym świecie nie wszyscy mają równe szanse. Niektórzy rodzą się chorzy, innym choroba się przytrafia, a w tym przypadku dorastasz bez ciepłego domu. Takim osobom trzeba pomagać, pokazać piękniejszą drogę życia, przez którą można iść z uśmiechem na twarzy. Na co dzień jesteśmy skupieni na sobie, swoich potrzebach, własnych sprawach. Często nie zauważamy innych, ich problemów, ograniczeń. Wówczas to, co nas dotyka negatywnego, odbieramy jako duży problem. Trzeba zawsze patrzeć na tych, którzy mają gorzej– to pomaga docenić to, co się samemu posiada i wyzwala chęć niesienia pomocy w miarę swoich możliwości. Nigdy też nie wiadomo, jak potoczy się nasze życie. Wierzę, że to, co wysyłamy w świat, wróci do nas prędzej czy później. Jeśli do ludzi wyślemy dobro, naszą pomoc, nasz czas – to na pewno zaprocentuje. Los może się szybko odmienić. Nigdy nie wiadomo, kiedy my będziemy potrzebowali pomocy – mówi Adrian Poździej, Adrian Trucker & Paker.
Jedną z form wsparcia akcji jest projekt limitowanej koszulki z napisem “Pan Szofer”, którą będzie można nabyć na stronie www.uszofera.pl, a cała kwota ze sprzedaży zostanie przekazana na Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce i Program “SOS Rodzinie” w Karlinie. Działaniu towarzyszyć będzie hasło: Noś się jak Szofer i pomagaj!
Będziemy odwiedzać SOS Wioski Dziecięce i dzielić się z wszystkimi informacjami dotyczącymi tego, jak dużo pracy włożonej jest w wychowanie dzieci. Jak wiele cierpliwości i zaangażowania wymaga każde dziecko, które niesie za sobą smutną historię. Chcemy sprawić, aby dzieciaki z SOS Wioski Dziecięcej oraz Programu “SOS Rodzinie” w Karlinie dostały ogrom ciepła i miłości, a przykre sytuacje zostały wymazane z ich pamięci, zastępując je ciekawymi wyzwaniami.
Dołącz do akcji i wspomóż działania. Otwórz swoje transportowe serducho dla dzieciaków! Powiedz o tym znajomym i rodzinie. Niech cała branża przez kolejne miesiące działa, aby dzieci z Karlina otrzymały ogromną dawkę ciepła i wsparcia z naszej strony.