GDDKiA przedstawiła plan tegorocznych przetargów

GDDKiA

Od początku września GDDKiA ogłosiła przetargi na realizację niemal 113 km autostrad i dróg ekspresowych, a do końca roku w przetargu znajdzie się kolejne 226 km dróg ekspresowych oraz ok. 20 km dróg klasy GP.

Niedawno dyrekcja wybrała oferty na przebudowę 22 km południowej jezdni DK18 od węzła Żary Zachód do okolic węzła Iłowa i dostosowanie jej do parametrów autostrady. W przetargu jest kolejny odcinek przyszłej A18 o długości blisko 12 km, od przejścia granicznego Olszyna do węzła Żary Zachód.

Wykonawcy przygotowują również oferty na 35-kilometrowy odcinek przyszłej S7 od Płońska do Czosnowa w województwie mazowieckim oraz na blisko 19-kilometrowy od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Miechowa. Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wysłano dokumentację dotycząca S19 od Rzeszowa do Babicy (ponad 10 km), a także trzeciego z odcinków realizacyjnych przyszłej A2 pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami (o łącznej długości 37 km).

Śląski odcinek S1
Wkrótce do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE, a później również na platformie zakupowej GDDKiA, trafi pierwszy z przetargów na realizację drogi ekspresowej S1 w województwie śląskim. Chodzi o odcinki pomiędzy Mysłowicami i Bielsko Białą (łączna długość ok. 40 km) oraz pomiędzy Podwarpiem i Dąbrową Górniczą (ok. 8 km). Na przełomie roku GDDKiA ogłosi jeszcze przetarg na obwodnicę Oświęcimia łączącą się z S1 (ok. 9 km). W końcowej fazie jest kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dotycząca S1 Przybędza – Milówka, a na odcinku Pyrzowice – Podwarpie trwa budowa drugiej jezdni. Realizacja tych wszystkich odcinków pozwoli na ukończenie całego ciągu S1.

Z kolei połączenie Świnoujścia z południową granicą umożliwi realizacja 33 km drogi ekspresowej S3 pomiędzy Świnoujściem a Troszynem. To kolejne z przetargów, jakie Dyrekcja zamierza ogłosić do końca roku. Zarządca dróg przypomina, że trwa realizacja odcinków pomiędzy Brzozowem i Miękowem na północ od Goleniowa, weryfikowane są oferty na dokończenie budowy w okolicy Lubina, a projektanci pracują nad dokumentacją dla odcinków S3 od Bolkowa do granicy z Czechami.

Jeszcze w tym roku w ekspresowym tempie S7 powinna dojść z Grójca do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Na wyłonienie wykonawcy odcinka od granicy województw do Miechowa trwa już przetarg, a do połączenia się z realizowanym już odcinkiem od Szczepanowic do Widomej brakuje nieco ponad 5-kilometrowego odcinka Miechów – Szczepanowice.

S19, S8 i S9
Wykonawcy S19 pomiędzy Lublinem i Rzeszowem już pracują, a GDDKiA rozpocznie poszukiwanie kolejnych, na odcinki od Białegostoku do granicy województw podlaskiego i mazowieckiego. To w sumie blisko 114 km tej trasy i dodatkowo 2 km drogi S8 w pobliżu Białegostoku oraz blisko 20 km nowych odcinków DK65 i 66.

W tym roku Dyrekcja ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawcy kolejnego fragmentu S17, od węzła Drewnica na istniejącej S8 do węzła Ząbki, o długości niespełna 4 km. Tym samym do domknięcia Warszawskiego Węzła Transportowego pozostanie tylko 10-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Ząbki i Zakręt.

W budowie jest Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu S2 oraz odcinek S17 od węzła Zakręt do węzła Lubelska. Na przedłużeniu S17 w kierunku Lublina w tym roku oddano do użytku cztery odcinki od Garwolina do Kurowa o łącznej długości prawie 59 km. Przed końcem roku GDDKiA odda jeszcze 13 km, a w przyszłym kolejne prawie 26 km od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *