OT Port Gdynia przyjmie statki klasy panamax

Statek stojący w porcie przy nabrzeżu.
OT Logistics

Po pogłębieniu kanału portowego oraz basenu Nabrzeża Rumuńskiego, a także po przebudowie wejścia do portu Gdynia, terminal OT Port Gdynia może obsługiwać statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m. Dobowa rata załadunkowa statków wynosi około 18 tys. ton.

Kamil Jedynak, prezes OT Logistics, uważa, że OT Port Gdynia jest obecnie najbardziej uniwersalnym i coraz bardziej konkurencyjnym portowym w Polsce. Za sprawą inwestycji wykonanych przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia.

– Dzięki inwestycji m.in. w Nabrzeże Rumuńskie dzierżawione przez OTPG, terminal może przyjmować statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m i mogące przewozić do 80 tys. ton produktów agro, w tym zboża. To właśnie zboże jest dziś jednym z najbardziej perspektywicznych produktów. Cały czas obserwujemy dynamicznie rosnący popyt na usługi magazynowania, przeładunku i eksportu zbóż z Polski. Jesteśmy przekonani, że to m.in. wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro w najbliższych latach będzie impulsem dalszego rozwoju polskich terminali – mówi Kamil Jedynak.

W ramach zrealizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia inwestycji m.in. przebudowano wejście do portu Gdynia, zbudowano obrotnicę, pogłębiono główny kanał portowy oraz basen V w części nowego Nabrzeża Rumuńskiego dzierżawionego przez OTPG. Na Nabrzeżu Rumuńskim mogą już być przyjmowane statki o zanurzeniu do 14,5 m (dotychczas było to 13 m).

– Potencjał Nabrzeża Rumuńskiego wynosi trzy-cztery statki klasy panamax miesięcznie. Spodziewamy się dużego zainteresowania klientów, tym bardziej, że jest to obecnie największe pod względem dopuszczalnego zanurzenia statków stanowisko w polskich portach do obsługi ładunków agro. Dzięki nowym możliwościom nabrzeża oraz ciągłym inwestycjom w rozwój sprzętu przeładunkowego, terminal OTPG może realizować załadunek statków jednorodnym ładunkiem z ratą ok. 18 tys. ton na dobę. Zwiększenie możliwości obsługi statków to zupełnie nowa jakość dla naszych klientów i możliwość elastyczniejszego uczestnictwa w przetargach w krajach kupujących zboże z Polski, m.in. kraje afrykańskie czy Zatoki Perskiej, dzięki możliwości wysłania do 80  tys. ton jednym statkiem – dotychczasowe załadunki ok. 60 tys. ton – mówi Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane