Trzystumetrowy kolos ze stali, po którym pociągi towarowe przejeżdżają od strony Śląska w kierunku Krakowa Płaszowa, omijając centrum miasta, przechodzi remont. Oczyszczenie i konserwacja obiektu zapewnią bezpieczną eksploatację małej obwodnicy kolejowej Krakowa przez kolejne lata.
Prace realizowane są przez PKP Polskie Linie Kolejowe ze środków utrzymaniowych. Ich koszt to przeszło 1,2 mln zł netto. Wykonawca – Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej zakończy roboty przed końcem 2024 r.
Most kolejowy nad Wisłą znajduje się na linii kolejowej nr 100, łączącej stacje Kraków Mydlniki i Kraków Bieżanów. Ośmioprzęsłowa stalowa przeprawa o długości 302 metrów zlokalizowana jest pomiędzy stopniem wodnym Dąbie a mostem Kotlarskim.
Zadaniem wykonawców jest konserwacja łożysk mostu oraz oczyszczenie i uszczelnienie kratownic. – Dzięki tym pracom zwiększymy bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i poprawimy stan techniczny przeprawy. Obiekt oddany do użytku w 1959 roku ostatni duży remont przeszedł 12 lat temu – informują PKP PLK.
To kolejny remont realizowany w tym roku przez PLK przy linii kolejowej nr 100. W ostatnich miesiącach poprawiono stan techniczny wiaduktów kolejowych nad ul. Pilotów, Mogilską i Dekerta.