Powstanie PKP Chełmska Linia Szerokotorowa?

PKP S.A.

17 maja PKP S.A. podpisały z władzami miasta Chełm list intencyjny w sprawie powołania nowej spółki kolejowej, Jej głównym ma być działanie na rzecz rozwoju usług logistycznych na Chełmszczyźnie, m.in. dzięki infrastrukturze szerokotorowej linii kolejowej nr 63 oraz wybudowaniu terminala przeładunkowego.

Dokładny zakres działań i ich harmonogram będzie przedmiotem ustaleń zespołu roboczego. PKP S.A. i miasto Chełm będą dążyć do wzrostu liczby przewożonych towarów, ich przeładunku i logistycznych usług komplementarnych. W ten sposób zwiększy się konkurencyjność transportu kolejowego oraz atrakcyjność miasta i całego regionu, między innymi dla przyszłych inwestorów.

– Lokalizacja Chełma daje miastu potencjał do tego, aby w jego regionie mogła działać spółka do przewozu i przeładunku towarów po szerokotorowej linii kolejowej biegnącej od pobliskiej granicy z Ukrainą – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A. – Zależy nam na wspieraniu rozwoju wschodniej części kraju. W ten sposób PKP S.A. wpisuje się w rządową strategię na rzecz zrównoważonego rozwoju. Możemy to osiągnąć m.in. dzięki potencjałowi nieruchomości należących do Polskich Kolei Państwowych – dodaje.

Jakub Banaszek, prezydent miasta Chełm informuje, że dzięki utworzeniu PKP Chełmskiej Linii Szerokotorowej potencjał miasta będzie mógł zostać w końcu odpowiednio wykorzystany. – Na przestrzeni lat obserwujemy regularny wzrost wymiany handlowej Polski z zagranicą, który pozytywnie wpływa na rozwój naszej gospodarki – mówi Jakub Banaszek.

PKP SA zarządza jednym z największych zasobów nieruchomości w Polsce, który obejmuje wiele działek mających walory transportowe, spedycyjne i logistyczne. Szczególnie atrakcyjne tereny znajdują się m.in. w pobliżu kolejowych przejść granicznych na styku torów o szerokości 1435 i 1520 mm. Spółka wytypowała ze swoich zasobów ponad 170 lokalizacji na terenie całego kraju, w których można rozwinąć usługową infrastrukturę logistyczną.

– Nieruchomości te są dobrze skomunikowane z kolejową i drogową infrastrukturą, dzięki czemu może na nich powstać punktowa infrastruktura logistyczna. W najlepszych lokalizacjach planowana jest budowa centrów logistycznych, multimodalnych terminali przeładunkowych oraz tzw. railportów, czyli punktów koncentracji prac przeładunkowych i innych usług logistycznych – tłumaczy Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane