Urząd Morski w Gdyni otworzył koperty w kolejnym przetargu na I część budowy drogi wodnej łączącej Kanał Wiślany z wodami Zatoki Gdańskiej. Tym razem ofert było siedem, wliczając ofertę „testową”, ale ponownie wszystkie ceny przekroczyły budżet zamawiającego.
Na I etap budowy kanału składają się przedsięwzięcia: portu osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzami i sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym. Urząd Morski zamierza wydać na ten cel 718 mln zł. Najtańsza oferta w kolejnej edycji przetargu przekroczyła budżet o 274 mln zł.
Złożone oferty:
– Budimex (992 mln 528 tys. 572 zł),
– Polbud Pomorze w konsorcjum z chińskimi firmami CRCC Harbour & Channel Engineering Bureau Group oraz China Railway 14th Bureau Group (1 mld 448 mln 939 tys. 15 zł),
– Chińska Sinohydro Corporation Limited (1 mld 105 mln 885 tys. 612 zł),
– Energopol Szczecin (1 mld 87 mln 912 tys. 72 zł),
– China Harbour Engineering Company (1 mld 71 mln 808 tys. 567 zł),
– Belgijska N.V.Besix S.A. ze spółkami NDI S.A. oraz NDI sp. z o.o. (992 mln 270 tys. 523 zł),
– Turecka Kolin Insaat Turizm Sanayi VE TIC (1 zł) – oferent zaznaczył, że oferta jest „testowa”.