STRABG wykona w Porcie Gdynia prace za 21,5 mln zł

Port Gdynia

Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą STRABAG na przebudowę Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego. Roboty są częścią kompleksowego projektu inwestycji „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.

Przedmiotem zakontraktowanego zamówienia jest wykonanie prac i robót budowlanych obejmujących wykonanie „Przebudowy Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego w Porcie Gdynia wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie” w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Pogłębianie akwenów zewnętrznych Portu Gdynia – zadanie I, etap III” w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”.

Zakres prac będzie obejmował między innymi wzmocnienie istniejącej głowicy Ostrogi Pilotowej wraz z umocnieniem dna, prace rozbiórkowe, roboty kafarowe, montaż prefabrykatów wygaszacza falowania, wykonanie konstrukcji żelbetowych nadbudowy oraz wykonanie zasypów i nawierzchni z kostki betonowej. Całkowity planowany koszt prac to 21,5 mln zł.

Głównym celem realizacji projektu – pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia oraz przebudowy nabrzeży – jest umożliwienie zawijania do portu znacznie większych statków o maksymalnej długości do 400 m, szerokości do 58 m i maksymalnym zanurzeniu do 15 m (obecne maksymalne zanurzenie wynosi 13 m) oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli.

– Przebudowa infrastruktury portowej posłuży poprawie konkurencyjności portu i utrzymania wzrostu tonażu przeładowywanych ładunków oraz bezpieczeństwa żeglugi, nastąpi znaczna poprawa warunków nawigacyjnych w porcie. Trendy w morskim transporcie międzynarodowym wskazują na fakt, że operatorzy towarów masowych i zjednostkowanych, mając na uwadze kwestie ekonomiczne i ekologiczne, starają się wykorzystywać jak największe jednostki pływające. Stąd też niezbędne jest dostosowanie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych portu do przyjmowania statków o parametrach Baltimax, o dużym zanurzeniu. Umocnienie konstrukcji Ostrogi Pilotowej, zabezpieczenie stanu budowli hydrotechnicznych jest konieczne do spełnienia tego założenia – informuje Maciej Bąk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Przebudowa Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego w Porcie Gdynia jest częścią kompleksowego projektu całej inwestycji „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, wynosi 559 642 791,41 zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi: 273 000 000 zł.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane