TORPOL przygotowuje do eksploatacji podbijarkę Unimat

TORPOL

Jedna z najnowocześniejszych maszyn austriackiej firmy Plasser&Theurer – uniwersalna podbijarka Unimat 09-4×8/4S Dynamic dołączyła do grona maszyn budowlanych spółki TORPOL. Unimat służy do podbijania toru oraz rozjazdów.

Dotychczas na wyposażeniu spółki znajdowały się trzy podbijarki austriackiego producenta, z czego tylko jedna z nich pracowała w tej samej technologii, co Unimat 09-4×8/4S Dynamic. – Inwestycje w wysokowydajne maszyny zawsze były naszym priorytetem – twierdzi Grzegorz Grabowski, prezes TORPOL-u. – Sprzęt tej klasy doskonale sprawdza się zarówno przy budowie i modernizacji linii kolejowej, jak również jest przystosowany do prac związanych z jej bieżącym utrzymaniem – mówi prezes spółki.

Unimat 09-4×8/4S Dynamic gwarantuje najwyższą jakość podbijania torów i rozjazdów dzięki zastosowaniu technologii podbijania z procesem podnoszenia 3 szyn bez podparcia na łożu tłucznia oraz podbijaniu 4 szyn dla naprawy rozchodzących się torów. Maszyna jest jednocześnie w stanie podbijać 2 podkłady w czasie podbijania toru, co zapewnia jej jeszcze większą wydajność. Komfort pracy zapewniają 4 zamknięte, izolowane dźwiękowo i cieplnie, ergonomiczne kabiny wyposażone w komputerowe systemy prowadzenia i kontroli pracy urządzeń podbijających.

Podbijarka o długości niemal 43 m, oprócz należącego do spółki pociągu do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej typu SUM oraz oczyszczarki tłucznia RM85, jest jedną z najdłuższych samobieżnych maszyn pracujących na polskich torach. Pomimo jej wymiarów oraz masy własnej wynoszącej 189 t, maszyna może poruszać się samodzielnie pomiędzy miejscami wykonywania robót z prędkością do 100 km/h. Obecnie Unimat przygotowywany jest na bazie do rozpoczęcia pracy i niebawem będzie można zobaczyć go w działaniu na realizowanych przez spółkę budowach.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane